قدس آنلاین - بیرجند : مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی لامعی با بیان اینکه بیش از 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون مربی زیر نظر آموزش و پرورش است گفت: این ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ‌سازی در جامعه است

آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی جامعه دارد

عباس لامعی در همایش دانش‌آموزی پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در خصوص موضوع پدافند غیرعامل اظهارداشت: آموزش و پرورش می‌تواند در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی بااشاره به اینکه: پدافند غیرعامل مقوله‌ای است که کمتر در جامعه شناخته شده است و ممکن است برای بسیاری از افراد جامعه پدافند غیرعامل مفهوم پدافند عامل را بدهد افزود: در این راستا باید فرهنگ‌سازی انجام شود و در این راستا آموزش و پرورش می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: پدافند غیرعامل، شامل تمامی طرحها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری‌، افزایش پایداری ملی و تداوم فعالیت دستگاههای نظامی در مقابل تهدیدات خارجی می‌شود و مستلزم به‌کارگیری سلاح نیست.

وی بیان کرد: مربیان و معلمان آموزش و پرورش باید با موضوع پدافند غیرعامل آشنا باشند و دانش آموزان را نیز با این موضوع آشنا سازند تا از طریق دانش آموزان به جامعه منتقل شود.

لامعی تصریح کرد: آموزش پرورش نقش کلیدی در همه امورات اجتماعی، اقتصادی  و فرهنگی جامعه دارد و اگر بخواهیم جامعه پاک و سالمی  داشته باشیم باید این اقدام ابتدا از طریق آموزش و پرورش آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه رو به آینده و موفق داشته باشیم باید از طریق آموزش و پرورش اقدام شود زیرا پرورش نسلهای آینده در دست این سازمان است.

وی یادآور شد: هیچ کجای دنیا مانند گستردگی آموزش و پرورش وجود ندارد و باید بین آموزش و پرورش و پدافند غیرعامل ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.