۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 468375

ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی که در سال ۹۲ از حجت‌الاسلام روحانی حمایت کرده بود، خواستار کاندیداتوری علی شمخانی در انتخابات ۹۶ شد.

افدام عجیب ستاد حامی «روحانی»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد محمدرضایی رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی عصر امروز (4 آبان) با حضور در محل باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» به اعلام مواضع انتخاباتی ستاد متبوعش پرداخت.

محمدرضایی درباره برنامه‌های انتخاباتی ستاد متبوعش، اظهار کرد: عدول آقای روحانی از وعده‌های رنگارنگش به اقوام ایرانی و اهل سنت کشور و عملکردهای غیر قابل دفاع وزارت کشور و زیرمجموعه‌هایش در بسیاری از مناطق کشور و افزایش نرخ نارضایتی از دولت تدبیر و کاهش محبوبیت شخص آقای روحانی به‌لحاظ عدم صداقتشان در برخورد با ملت و حتی دولت‌مردان منصوب خودشان، باعث ریزش شدید آرای ایشان شده است.

وی افزود: اقشار آسیب‌پذیر و روستاییان هوادار آقای احمدی‌نژاد با کناره‌گیری وی از انتخابات به‌شدت ناراحت هستند و آقای روحانی از واکنش منفی هواداران احمدی‌نژاد مصون نیست.

رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی با بیان اینکه ستاد متبوعش به این نتیجه رسیده است که برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری گزینه شایسته، صادق و جامع‌الشرایطی را جایگزین آقای روحانی معرفی کند، خاطرنشان کرد: در جمع‌بندی به این نتیجه رسیده‌ایم دریادار «علی شمخانی» بین دو جناح سیاسی کشور مقبولیت و محبوبیت دارد و همچنین مورد وثوق مقام معظم رهبری هستند. سوابق رزمندگی و فرماندهی عالی‌شان در دوران دفاع مقدس و وجهه فرهنگی و از همه مهمتر اعتدال در عین اقتدارشان در برخورد با مسایل جاری مورد توجه ما است.

محمدرضایی با بیان اینکه شمخانی از معدود شخصیتهای جمهوری اسلامی است که برخاسته از منطقه عرب‌زبان ایران است، گفت: با توجه به تقابل برخی حکام عرب منطقه با ایران در شرایط فعلی و مقبولیت شمخانی بین اقوام ایرانی، می‌توان در انتخابات بعدی به‌عنوان چهره‌ای ملی روی ایشان حساب کرد لذا برنامه داریم در اولین فرصت در هماهنگی با دیگر صاحب‌نظران و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از ایشان برای حضور در انتخابات دعوت به‌عمل آوریم.

وی در پایان اظهار کرد: حضور جناب شمخانی در عرصه انتخابات و مدیریت اجرایی کشور از همه جهات متضمن منافع ملی ما در عرصه‌های بین‌المللی و به‌ویژه جهان عرب بوده و در داخل کشور نیز به هم‌گرایی ملی همه اقوام ایرانی حول محور پرچم جمهوری اسلامی می‌انجامد.

محمد محمدرضایی درباره فعالیت و پیشینه این ستاد اظهار کرد: ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی در سال ١٣٨٤ با هدف تقویت بنیانهای انسجام ملی و اتحاد اقوام ایرانی در چهارچوب قانون اساسی در جهت افزایش مشارکت ملت در عرصه انتخاباتهای ملی و محلی اعلام موجودیت کرد.

وی افزود: این ستاد در طول دوران فعالیت خود در انتخاباتهای گوناگون ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه مناطق مختلف از کاندیداهایی حمایت کرده است. در غیر ایام انتخابات این ستاد فعالیتی ندارد و اعضای این ستاد در حوزه‌های مختلف غالباً متغیر و متشکل از هواداران کاندیداهای تحت حمایت خواهد بود. این ستاد در حمایت و معرفی گزینه‌های خود دیدگاهی فراجناحی دارد.

به گزارش تسنیم، «ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی» در سال 92 از حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.