ساسان فلاح‌فر گفت: روز گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا در خانه مستند، مستند «پالمیرا» را دید که همراه با نقد آن شیوه ساختش را تحسین کرد.

مستندی که حاتمی کیا شیوه ساختنش را تحسین کرد

به گزارش قدس آنلاین ساسان فلاح‌فر مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار سینما و تئاتر فارس گفت: جلسه‌ای در خانه مستند برقرار شد که در آن بنا بود ابراهیم حاتمی‌کیا نیز حضور داشته باشد و خوشبختانه دوستان بنده را مطلع کردند و من نیز به سرعت تازه‌ترین فیلم مستند خود را به آنجا بردم تا این کارگردان نیز آن را ببیند تا در موردش حرف بزنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: فیلم مستند «نبرد پالمیرا» نام جدیدترین فیلمم است که تا به این لحظه رونمایی نشده است و در آن جلسه صرفا برای بحث و نقد و گفت‌وگو این مستند به نمایش در آمد. «پالمیرا» نام شهری است که در دست گروه تروریستی داعش بوده است و توسط لشکر فاطمیون آزاد شد که البته در این آزاد سازی برخی نیز به آنها تا حدی کمک رسانی کرده‌اند و کشور روسیه به طور مثال در عملیات هوایی به آنها یاری رسانده است.

او همچنین درباره نحوه ساخت مستند «پالمیرا» گفت: در ساخت این مستند مجبور شدیم راه‌های جدیدی را امتحان کنیم با گروه رسانه‌ای لشکر فاطمیون که تمامشان اهل افغانستان هستند ارتباط گرفتیم و ما از آنها درباره نوع و شکل تصاویری که نیاز داشتیم صحبت می‌کردیم آنها نیز تصاویر مورد نیاز ما را طبق آنچه که در نظرمان بود تهیه و برای‌مان ارسال می‌کردند. مجری طرح این فیلم گروه رسانه‌ای فاطمیون است و تهیه کننده‌اش هم خانه مستند بود.

فلاح‌فر در مورد عکس‌العمل و صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از دیدن مستند «پالمیرا» در روز گذشته عنوان کرد: بیش از هرچیزی نحوه و شیوه ساخت این نوع مستند برای این کارگردان شناخته شده سینمای‌مان جذاب بود و می‌گفتند بسیار جالب است پس این‌طور هم می‌شود فیلم کار کرد و فیلم ساخت. البته وی در مورد فرم مستند هم صحبت‌هایی انجام داد. نکات بسیار جزیی در مورد پرداخت موضوع گفتند. گفتند ای کاش بیشتر به خود شهر و اهمیت آن می‌پرداختید. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.