قدس آنلاین - سعید کوشافر: شوهرخواهرش پیامی فرستاد و با بیانی متلک آمیز به مرد جوان نوشت که پول را گرفتی و رفتی، یادت رفت که قول دادی تا آخر هفته برگردانی! مرد جوان از تعجب داشت شاخ درمی‌آورد، او که پولی از شوهرخواهرش نگرفته بود که بخواهد برگرداند.

کلاهبرداری تلگرامی زن جوان از خواستگار ساده دل

مرد جوان بلافاصله تلفن او را گرفت تا جوابش را بدهد، شوهرخواهرش در حالی که از بی‌خبری جوان سخت شگفت زده شده بود، گفت که هفته قبل پیامی فرستادی که فوری پول لازم داری و آخر هفته برمی‌گردانی و من هم بلافاصله پول را به حسابی که داده بودی ریختم حالا می‌گویی خبر نداری.

مرد جوان باز هم قبول نکرد تا جایی که شوهرخواهرش اسکرین شات درخواست او و شماره حساب را برایش ارسال کرد و همچنین تصویر فیش واریز پول را.

مرد جوان شماره حساب را که نگاه کرد به نام او نبود، به نام زنی بود، زنی که او می‌شناخت و تازه فهمید که چه بلایی سرش آمده است.

او چندی قبل با دختر جوان در واتس آپ آشنا شده بود و پس از مدتی از دختر خواستگاری کرد، اما دختر پاسخ دادن به خواستگاری مرد جوان را منوط به شرطی عجیب کرد.

او می‌گفت مردانی که از طریق نرم افزارهای موبایلی با دختری آشنا می‌شوند و ابراز علاقه می‌کنند، همزمان با ده‌ها دختر دیگر هم ارتباط دارند. اگر تو راست می‌گویی اجازه بده چند روز من اکانت تلگرام تو را داشته باشم و پیام‌ها، تماس‌ها و ارتباطاتت را بررسی کنم، اگر موردی نداشت قطعاً جوابم مثبت خواهد بود. او البته آخر هفته قبل ارتباطش را با پسر جوان قطع می‌کند و می‌گوید که او را مناسب ازدواج نمی‌داند.

پسرجوان پس از پیامی کلی به تمام کسانی که از طریق تلگرام با آن‌ها ارتباط داشت فهمید که سه نفر از آشنایان نزدیک او گرفتار چنین نقشه‌ای شده‌اند و زن جوان از آن‌ها نیز طلب پول کرده و پول‌ها به حساب وی واریز شده است و نام او در پایین برگه‌های واریز پول رؤیت می‌شود.

مرد جوان هیچ نشانی از دخترک نداشت جز یک شماره تماس پس با همین اطلاعات اندک راهی دادگاه شد و شکایتش را به ثبت رساند. مأموران پلیس فتا اما با بررسی اظهارات جوان و اطلاعاتی که او در اختیارشان گذاشت و طی یک عملیات گسترده فنی و تخصصی و میدانی این متهم به کلاهبرداری را شناسایی کردند.

در همین راستا سرهنگ جواد جهانشیری در گفت وگو با خط قرمز به تشریح این ماجرا پرداخت و گفت: زنی شیاد که با ترفند ازدواج از طریق آی دی جوان خواستگار از آشنایان و بستگان وی کلاهبرداری کرده توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه شکایتی را مبنی بر کلاهبرداری سایبری ارایه کرد. وی بیان داشت: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد با دختری جوان در شبکه اجتماعی واتس آپ آشنا شده که دختر جوان به بهانه آشنایی بیشتر برای ازدواج از وی می‌خواهد که عضویت تلگرامش را برای نصب در روی رایانه‌اش ارسال کند و با بررسی مکالماتش بیشتر با شخصیت وی آشنا شود. دختر جوان با استفاده از اطلاعات آشنایان و بستگان مرد خواستگار از سه نفر از آن‌ها با بیان نیاز فوری مبالغی را کلاهبرداری می‌کند. سرهنگ جهانشیری افزود: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند. وی تصریح کرد: متهم 32 ساله به نام ملیحه که با ترفندی خود را به شاکی نزدیک و با شخصیت کاذب، سن، شغل و سایر مشخصات خود را غیرواقعی عنوان کرده بود در برابر شواهد فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد. سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا هشدار داد: هویت پنهان افراد از ویژگی‌های مهم فضای سایبری می‌باشد، لذا چت آنلاین با افراد غریبه پیامدهای ناگواری را دربر خواهد داشت که رعایت موارد فوق و حفظ حریم خصوصی جزو موارد پیشگیرانه از آسیب‌ها و تهدیدات متصور در این فضا می‌باشد. وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تلفن 2183918 یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی cyberpolice.ir هرگونه مواد مشکوک درخصوص کلاهبرداری سایبری را گزارش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.