وزیر نفت اعلام کرد بیش از 70 درصد مبلغ قراردادها به ایرانی ها واگذار می شود و تاکنون صلاحیت 11 شرکت ایرانی برای انعقاد قرارداد تایید شده است.

 بیش از 70 درصد مبلغ قراردادها به ایرانی ها واگذار می شود/ تایید صلاحیت 11 شرکت

به گزارش خانه ملت، «بیژن نامدار زنگنه» درباره قراردادهای نفتی افزود: این فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال، کار، ثروت و توانمندی فنی در کشور است.
زنگنه تاکید کرد همه تلاش وزارت نفت استفاده از ظرفیت شرکت های ایرانی است و ادامه داد: به طور حتم از ظرفیت شرکت های ایرانی به عنوان پیمانکار اصلی و بویژه پیمانکار دست دوم که باید عملیات اجرایی قراردادها و کارهای ساخت تجهیزات و امکانات را انجام دهد، استفاده می شود.
وزیر نفت افزود: ما تلاش می کنیم ایرانی ها از این ظرفیت استفاده کنند و اگر شرکتی خارجی وارد ایران شود باید از یک شرکت ایرانی به عنوان شریک استفاده کند که در جریان این قراردادها شرکت های نفتی ایرانی به وجود آیند، قوی شوند و در آینده بتوان از آنها استفاده کرد.
وی یادآوری کرد: در مورد چارچوب قراردادهای جدید نفتی مدت ها با مجلس گذشته و مجلس کنونی جلسه تشکیل شد و اکنون چارچوب کلی آن قطعی شده و به تایید رییس مجلس رسیده است.
زنگنه ادامه داد: ما بر پایه همین چارچوب کلی، قراردادها را تهیه و عناوین اصلی قراردادهای جدید را با برخی شرکت ها امضا می کنیم.
وزیر نفت یادآوری کرد: دو هفته پیش با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قراردادی برای میدان های یاران شمالی و جنوبی، مارون منگستان، کوپال آسمانی و منگستان منعقد شد که HOA یا عناوین اصلی قراردادها به امضا رسید.
زنگنه ادامه داد: اعلام عمومی برای شرکت های خارجی صورت گرفته است و شرکت هایی که به فعالیت تمایل دارند باید رزومه خود را برای تایید صلاحیت ارسال کنند و پس از آن بر اساس درخواست ها برای حضور در میدان ها، مناقصه ها اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، وزیر نفت دوم آبان ماه در حاشیه همایش «بررسی الزام ها و چالش های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه گذاری در صنعت نفت» اعلام کرد شرکت های زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا برای بررسی و ارایه پیشنهاد توسعه میدان نفتی آزادگان زمان خواستند و به آنها فرصت سه ماهه ای تا دی ماه داده شد.
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز چنین درخواستی داشت که با آن موافقت شد.
به گزارش ایرنا، سیزدهم مهرماه با حضور وزیر نفت نخستین قرارداد بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی برای افزایش بازیافت چهار میدان نفتی با شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) امضا شد.
چارچوب کلی قرارداد، افزایش ضریب بازیافت میدان مشترک یاران، کوپال آسماری، کوپال بنگستان و مارون بنگستان است.
رییس مجلس شورای اسلامی چندی پیش الگوی قراردادهای جدید نفتی را به دولت ابلاغ کرد و بدین ترتیب، بستر اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی در حال آماده سازی است.
با اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی که همراه با جذب سرمایه گذاری خارجی و فناوری های جدید خواهد بود، روند توسعه میدان های مشترک که کشورهای همسایه در حال برداشت حداکثری از آنها هستند، شتاب می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.