سخنگوی کرملین گفت: مسکو هیچ نظری در رابطه با ناکامی آمریکا در تفکیک مخالفان میانه رو از تروریستها در سوریه نداشته و آزادی عمل در ازسرگیری عملیات در حلب را دارد.

نیازی به توضیح برای آمریکا نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، « دیمیتری پسکوف» معاون خبری رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تاس گفت: عطف به یک سری داده ها  گواهی می دهد که « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، ابتدای ماه دسامبر به ولادیمیر پوتین با دادن وعده ، اطمینان داد که واشنگتن در یک مدت زمان هفت روزه مخالفان میانه رو را از تروریستها در سوریه تفکیک خواهد نمود، و در صورت عدم عملی شدن این وعده، روسیه برای انجام عملیات در حلب آزادی عمل خواهد داشت.

پسکوف در پاسخ به خبرنگاری که درباره صحت و واقعی بودن داده ها سئوال کرد، گفت: "من در این رابطه هیچ نظری ندارم".

شایان ذکر است که سئوال درباره داده های مذکور ابتدا از سوی یک دانشمند سیاسی کانادائی که نماینده وزارت خارجه روسیه را در رابطه با ملاقات اوباما با پوتین درشهرهوانگ ژوی چین مورد پرسش قرار داده بود، مطرح شد.

دانشمند سیاسی کانادائی پس از این مصاحبه، موضوع را اینگونه تشریح کرد: طی ملاقات اوباما و پوتین در ابتدای ماه دسامبر در چین، آمریکا طی درخواستی از پوتین تقاضای یک آتش بس هفت روزه را نموده و قرار شد، به منظور تفکیک مخالفان میانه رو از تروریستها توسط  آمریکا،روسیه و سوریه یک گذرگاه بشردوستانه ایجاد کنند. و در صورتی که آمریکا نتواند وعده اش را، در مدت پیشنهادی، عملی نماید، روسیه در از سرگیری عملیات جنگ در حلب آزادی عمل خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.