عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وحدت میان نیروهای انقلاب به مراتب از بحث‌ ریاست جمهوری مهمتر است.

وحدت نیروهای انقلاب از مباحث ریاست‌جمهوری آینده مهمتر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عزت‌الله ضرغامی در بیست و هفتمین نشست جامعه اسلامی مدیران ایران، گفت: آنان که از آزمایش «مزربندی خوب» در دوران فتنه سربلند بیرون آمدند باید مراقب «مرزبندی‌های بد» باشند که جز ایجاد تفرقه در اردوگاه خودی نتیجه‌ دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه کلید واژه‌های ابداعی توسط رهبر انقلاب، مکمل نوآوری‌های ایشان در حوزه‌ گفتمانی است، افزود: «فتنه» و «مرزبندی» دو کلید واژه‌ای بود که در گذار ملت در کوران حوادث 88 فوق‌العاده مؤثر واقع شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدوارم تابلوی نمایش تفرقه در میان نیروهای اصول‌گرا در مناظره سوم سال 92 هرگز تکرار نشود؛ عدالت رسانه‌ای در مناظره‌های سال 92 از برجسته‌ترین رویدادهای آن انتخابات بود و رهبری معظم با آگاهی و درایت بر روی آن تأکید فراوان کردند.

ضرغامی تصریح کرد: رهبری به من فرمودند اگر می‌گوییم دست دادن زن و مرد حرام است، به دلیل ضرورت حفظ حریم در نگاه اسلامی است. بعضی‌ها به من پیشنهاد می‌دادند که(نقل به مضمون) اجازه دهم در ملاقات‌های خارجی با دستکش بتوان دست داد.

وی با بیان اینکه "حقد، حسد و کینه آفت‌های جریان‌های خودی در رقابت‌های سیاسی است، بزرگان اصول‌گرا باید یک دوره درس اخلاق برای سیاسیون بگذارند"، گفت: در 4 جلسه سخنرانی در کرمانشاه به این نتیجه رسیدم که وحدت و هماهنگی در میان نیروهای انقلاب در استان‌ها فوق‌العاده است و آنها نگران ارسال سیگنال‌های تفرقه‌آمیز از تهران هستند. اگر کاری برای خدا باشد، انجام و عاقبت آن بهتر از آغاز و اول کار است. این را شهید مطهری در تفسیر آیه «و للاخره خیر لک من الاولی» به زیبایی بیان کرده است.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما ادامه داد: وحدت میان نیروهای انقلاب به مراتب از بحث‌ ریاست‌جمهوری مهمتر است. وحدت نباید صرفاً ابزاری و برای عبور از انتخابات‌ها باشد. هر چه جلسات همدلی و دورهمی بین نیروهای انقلابی بیشتر باشد و چهره در چهره یکدیگر را ببینند؛ اختلافات کمتر می‌شود. وقت آن رسیده که چالش‌ها و درگیری‌های حیدری - نعمتی در اردوگاه اصول‌گرایان جای خود را به همدلی و هم‌زبانی بدهد.

وی گفت: چالش میان شهید حسن باقری و احمد متوسلیان که با صدای اصلی آنان در سریال روزهای سرد زمستان به تصویر کشیده شد بهترین الگو برای حل مشکلات بین صف و ستاد در آموزش‌های مدیریتی است. انگیزه اولیه همه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) صادقانه بود. بعدها عده‌ کمی که البته جزو سردمداران اصلی بودند دچار استحاله و تغییر نگرش شدند.

ضرغلانی در پایان گفت: تقدیم بیش از 30 شهید، بیانگر حقانیت و اخلاص دانشجویان خط امام(ره) است. نمایش بخش کوتاهی از زندگی شهید وزوائی در فیلم «ایستاده در غبار» بیننده را به راستی منقلب می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.