رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت:معرفی وزرای حامی فتنه از سوی روحانی خلاف سیاست های کلان کشور است و این امر صلاحیت روحانی برای انتخابات پیش رو را نقض می کند.

پشت پرده گزینه های پیشنهادی ۳ وزارتخانه / شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راه دانا، حمیدرضا ترقی، رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به معرفی سه وزیر از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رأی اعتماد، اظهار کرد: دولت می کوشد با معرفی کسانی که در فتنه 88 نقش موثر داشته و از آن حمایت کرده اند، در موضوع فتنه تابو شکنی کند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت فرمودند دولت نباید از عناصر وابسته و حامی فتنه استفاده کند با این وجود معرفی وزرای پیشنهادی از سوی روحانی به مجلس شورای اسلامی گواه این امر است که دولت مقابل فرمایشات رهبری عمل می‌کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: از این رو می توان گفت انتخاب وزرا یا بر اثر فشار اصلاح طلبان صورت گرفته است و یا اینکه حسن روحانی تنها مدعی پیروی از رهبری است و در عمل به دوگانگی دامن زده و خلاف خط ولایت عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اسناد و مدارک مستند در رابطه با حضور وزرای معرفی شده از سوی دولت در فتنه 88 وجود دارد، ادامه داد: مجلسی ها باید موضع خود را در رابطه با عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به صراحت نشان دهند و با عدم رأی اعتماد اجازه ندهند خط قرمز رهبر فراموش و نقض شود.

ترقی با تأکید بر اینکه حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات پیش رو مشروط است، تصریح کرد: یکی از شرط های اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی، معرفی وزرایی است که در فتنه 88 حضور داشته و یا از آن حمایت می کنند، است؛ لذا انتخاب و معرفی وزرا به منظور بهره برداری انتخاباتی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از معیارهای صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، مرزبندی با فتنه است؛ از این رو شورای نگهبان با تکیه بر سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبری باید به امر توجه کند که معرفی وزرا از سوی روحانی خلاف سیاست های کلان کشور است و این امر صلاحیت روحانی برای انتخابات پیش رو را زیر سوال می‌برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.