قدس آنلاین- سعید کوشافر: ماجرای پیچیده‌ای بود، هرچند کارآگاهان اداره سرقت معماهای از این دشوارتر را هم حل کرده بودند ولی به نظر می‌رسید با متهمانی تیزهوش و کاربلد روبه رو هستند.

کلاف پیچیده سرقت از بافندگی باز شد

مدیر کارخانه مقابل میز افسر پرونده نشست و در تشریح شکایتش گفت که مدتی است به سرقت‌های سریالی از کارگاه بافندگی روبه رو هستیم.

مدیر این کارگاه بافندگی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد که به دو نفر از کارگران مظنون هستند، اما هیچ سند و مدرکی علیه آنان در دست ندارند که بتوانند اتهام سرقت را به طور قطعی به آن‌ها نسبت دهند. افسر پرونده پس از ثبت این اظهارات، روند عملیات را برای نیروهایش تشریح کرد، او ابتدا تمام مطالب و مواردی که از سوی مدیر کارگاه، شیوه کار و تولید آن‌ها دریافته بود بیان کرد و سپس روند عملیاتی را که می‌توانست دست دو کارمند این کارگاه را رو کند، اعلام و وظیفه هر کس را در این عملیات مشخص کرد.

پس از چند روز کار گسترده پلیسی و عملیاتی نظارت و کنترل نامحسوس، برای مأموران دست داشتن این دو تن در سرقت از کارگاه قطعی شد، پس طی اقدامی غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر و به آگاهی منتقل شدند. این دو متهم در ابتدا منکر تمام اتهامات شدند، حتی تهدید می‌کردند که از کسانی که چنین حرف و حدیثی برای آن‌ها ساخته شکایت خواهند کرد، اما آن‌ها خبر نداشتند که چند روزی است تمام اعمال و رفتار آن‌ها تحت نظارت پلیس بوده است و مأموران آگاهی ادله و مستندات کافی برای اثبات اتهام آن‌ها به دست آورده است.

متهمان وقتی در مقابل مستندات قرار گرفتند لب به اعتراف گشودند و اعلام کردند که سرقت‌های آن‌ها به شیوه‌ای خاص و با همکاری یکی از انبارداران صورت گرفته است. آن‌ها گفتند که با تغییراتی که در قسمت عدل بندی و طاقه‌های پارچه انجام می‌دادند و همکاری انباردار می‌توانستند کارشان را بدون اینکه کسی متوجه شود پیش ببرند و این متهمان به سرقت تصریح کردند که پس از خارج کردن این کالاها آن‌ها را در بازار به فروش می‌رسانده و سود آن را بین خودشان تقسیم می‌کردند.

در ادامه کارآگاهان آگاهی سراغ مرد انباردار رفتند و او را به عنوان متهم ردیف سوم بازداشت کردند، این انباردار متهم نیز که همه چیز را فاش شده می‌دید اظهار داشت که در قسمت عدل بندی کالاها با سوءاستفاده از غفلت و اطمینان سایر انبارداران، اقدام به تعویض لیبل (برچسب)‌های اصلی کرده و در متراژ واقعی تولیدات تغییر می‌دادم، بر همین اساس هم متراژ در سیستم انبارداری ثبت می‌شد و این در حالی بود که این عدلها حاوی مقادیر بسیار بیشتری از تولیدات بود، ولی در سیستم مقدار کمتری که با تعویض برچسب‌ها روی عدل زده بودم ثبت می‌شد.

پس از این بود که این عدل‌های خاص را طی یک خرید صوری این دو کارمند انجام می‌دادیم و من در قبال خرید آن‌ها همین عدل‌های دستکاری شده را تحویلشان می‌دادم. به این صورت در قبال خرید مقدار مشخصی از کالا، مقدار بسیار بیشتری به دستشان می‌رسید که پس از فروش کالا با قیمت حتی کمتر از کارخانه در بازار هم سود بسیار زیادی را همراه داشت.

وی در عین حال تصریح کرد که طمع آن‌ها به سود بیشتر با خریدهای پیاپی و عرضه کالای ارزانتر در بازار برای کسب سود بیشتر و حتی جلب مشتریان کارگاه باعث شد که دستمان رو شود و لو برویم.

این همان چیزی بود که مدیر کارگاه را به این فکر فرو برده بود که چرا باید کسی کالای تولیدی آن‌ها را زیر قیمت در بازار به فروش برساند و سود هم ببرد و طرح همین مسأله در مشورت با افراد خبره کار او را به احتمال سرقت از کارگاهش سوق داد و کارآگاهان خبره و چیره دست آگاهی این احتمال را بررسی و متهمان را بازداشت کردند.

این روایت و داستان درست مشابه اتفاقی است که طی روزهای گذشته در شهر مشهد بوقوع پیوست و طی آن پلیس آگاهی باند حرفه‌ای سرقت‌های سریالی از یک کارگاه بافندگی در غرب مشهد را متلاشی کرد.

سرهنگ «حمید رزمخواه» رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر سرقت‌های سریالی از کارگاه بافندگی در محدوده غرب مشهد تیمی از پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار قرار دادند. وی اظهار داشت: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با بررسی اظهارات متصدی این  کارگاه تولیدی به دو نفر از کارمندان کارگاه به نام‌های حمید و هادی مظنون و تحقیقات خود را با استفاده از سرنخ‌های بدست آمده آغاز کردند. سرهنگ رزمخواه تصریح کرد: پس از چندین روز کار گسترده پلیسی و محرز شدن موضوع هر دو متهم را در اقدامی غافلگیرانه در بولوار معلم دستگیر کردند. متهمان در بازجویی به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و اعلام داشتند که با همکاری یکی از انبارداران به نام مهدی ضمن سرقت اموال کارگاه اقدام به تغییر در قسمت عدل بندی و طاقه‌های پارچه و آن‌ها را به فروش می‌رساندند. کارآگاه رزمخواه عنوان کرد: در ادامه این عملیات متهم ردیف سوم دستگیر که در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار داشت در قسمت عدل بندی با سوءاستفاده و غفلت سایر انبارداران با تعویض لیبل (برچسب) اصلی و تغییر در متراژ واقعی پس از ثبت در سیستم شرکت با همدستی دو متهم ریدف اول خریدهای صوری انجام و کالاهای صورت گرفته در سطح بازار شهر مشهد و شهرستان‌های همجوار به فروش می‌رساندند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به دادگاه اعزام که بنا به احکام صادره با قرار مناسب روانه زندان شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.