قدس آنلاین - کاهانی مقدم: اعضای دو باند زورگیری و گوشی قاپی در شمال شرق مشهد با تلاش و پیشگیری مأموران کلانتریهای این محدوده دستگیر شدند.

پاتک پلیس مشهد به مخفیگاه‌های زورگیران شمال شهر

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح چگونگی شناسایی و دستگیری این سارقان خشن به خبرنگار قدس آنلاین گفت: روز سه‌شنبه گذشته با دریافت گزارش سرقت خشن گوشی تلفن همراه یک خانم جوان، مأموران کلانتری طبرسی شمالی برای دستگیری دو نفر عاملان این زورگیری آغاز شد.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: این مأموران در تحقیقات خود با توجه به اطلاعات کسب شده متوجه شدند که سارقان از مجرمان سابقه‌دار بوده و با تهدید به وسیله سلاح سرد کیف پول و گوشی تلفن همراه این دخترجوان را زورگیری کرده و متواری شده‌اند.

مأموران سپس با انجام یک سری تحقیقات میدانی در کمتر از 24 ساعت عاملان این زورگیری را شناسایی و دستگیر کردند که با توجه به ابزارآلات سرقت و دیگر مستندات کشف شده تحقیقات و بازجویی از متهمان برای دستیابی به سایر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

وی ادامه داد: همزمان با دستگیری این متهمان گزارش موبایل قاپی از مردی جوان در محدوده بلوار طبرسی شمالی نیز باعث شد تیم دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دهند.

سرهنگ بوستانی افزود: مأموران کلانتری طبرسی شمالی با راهنمایی مالباخته موبایل قاپ که یکی از سارقان حرفه‌ای به نام هاشم معروف به «دزد» است را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: مأموران سپس با انجام یک سری تحقیقات میدانی، مخفیگاه متهم را در خیابان دریا شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او و دو همدستش به نام‌های سجاد و امیر را دستگیر کردند که 6 دستگاه تلفن همراه مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک از آنان کشف شد.

وی ادامه داد: متهم ردیف اول در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با مالباخته به جرم خود اعتراف کرد که با توجه به مستندات کشف شده از مخفیگاهش، تحقیقات در این رابطه از او و دو همدستش ادامه دارد.

رئیس پلیس مشهد در همین حال از انهدام یک باند حرفه‌ای زورگیری در محدوده خیابان رسالت این شهر خبر داد و گفت: در پی اعلام یک فقره زورگیری در این محدوده که توسط دو سارق موتورسوار انجام شده بود، تیمی از مأموران کلانتری رسالت برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: این مأموران ضمن بررسی اظهارات مالباخته که مردی جوان بود، با کمک او چهره فرضی متهمان را ترسیم و عملیات دستگیری وی را طرح ریزی کردند.

سرهنگ بوستانی خاطرنشان کرد: در ادامه تلاش و تحقیقات مأموران، محل اختفای این متهمان نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی بازرسی شد که در نتیجه آن علاوه بر عاملان زورگیری، پنج نفر همدستان آنها که چهار مرد و یک زن بودند، دستگیر شدند.

در بازرسی از این مخفیگاه همچنین 6 دستگاه تلفن همراه مسروقه، قطعات اوراق شده تلفن همراه، ابزار زورگیری و مقادیری مشروبات دست ساز و ادوات استعمال موادمخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه تحقیقات از این متهمان برای کشف جرایم وسرقت‌های انجام شده توسط آنها در حال انجام است، اضافه کرد که در عملیاتی دیگر نیز مأموران کلانتری رسالت یکی از سارقان حرفه‌ای قطعات خودروها که از مدتی پیش فراری و تحت تعقیب بوده است را شناسایی و به دام انداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.