قدس آنلاین - کرمان : قائم مقام وزیر کشور با تاکید براینکه فعالیت های عمرانی پیشران فعالیت های اقتصادی، گفت: رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب، تلاش و برنامه ریزی می خواهد و در این راستا همه معاونان استانداری ها باید به صورت خودجوش فعالیت کنند

از اقدامات خوب دولت تفویض ۱۰۰ اختیار به استانها است

محمدحسین مقیمی در هشتمین همایش معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور با اشاره به اینکه بحث امنیت کشور یکی از موضوعات مطرح شده وزارت کشور است که از همه استانداران و معاونان آنها توجه بیشتری داشته باشند، یادآور شد: معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور باید بیش از پیش به این موضوع توجه داشته باشند.

قائم مقام وزیرکشور با اشاره به اینکه موضوع دیگری که مطرح شد، مباحث اجتماعی و آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه است، خاطرنشان کرد: معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشند زیرا بحث آسیبهای اجتماعی مسائلی نیستند که از دید مسئولان پنهان باشند.

وی با بیان اینکه با ارائه گزارشی توسط معاونت اجتماعی وزیر کشور در خصوص آسیبهای اجتماعی، به نوعی همه مسئولان در جریان آسیبهای اجتماعی موجود قرار گرفتند، افزود: شهرداری ها و دهیاریها تا حد بسیار زیادی می توانند یاریگرمسائل و مشکلات اجتماعی باشند ،لذا معاونت های عمرانی بیشترین نقش را در این زمینه ایفا می کنند.

قائم مقام وزیرکشور با تاکید براینکه معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور می توانند به بحث حاشیه نشینی ورود و یک تحول بزرگی در این خصوص ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: شوراهای شهر و روستا نیز می توانند با ورود جدی به جمع آوری معتادان متجاهر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اعتیاد با وضعیت موجود همچون فقر و مسائل اخلاقی همه را درگیر کرده است، گفت: با دیدگاه خوب استاندار کرمان می توانیم کار کنیم.

قائم مقام وزیرکشور با تاکید براینکه بحث حاشیه نشینی در برخی از شهرهای کشور نگران کننده است، افزود: در خصوص معیشت مردم تصمیمات خوبی اخذ شده است که تفویض ۱۰۰ اختیار به استانها نمونه بارز از اقدامات دولت تدبیر و امید است.

مقیمی با بیان اینکه دولت یازدهم به شدت در حال پیشبرد برنامه هاست، یادآور شد: برای پیاده کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی همه باید کمک کنند که در پایان سال بتوانیم  برنامه های خوبی را ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب، تلاش و برنامه ریزی می خواهد و در این راستا همه معاونان استانداری ها باید به صورت خودجوش فعالیت کنند، خاطرنشان کرد:در حوزه عمرانی نباید به فعالیتهای صرف خودمان نگاه کنیم بلکه فعالیتهای ما باید در راستای پیاده کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی کمک کننده باشد.

قائم مقام وزیرکشور  با اشاره به نقش پر رنگ شوراها در توسعه روستایی، گفت: اشکالی ندارد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار روستاها برای ایجاد صنایع و اشتغال کمک کند.

وی در خصوص بحث تکریم ارباب رجوع نیز اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در موفقیتهای دولت، همراهی و پشتیبانی مردم از دولت بود، بنابراین برخورد با مردم در هنگام مراجعه به ادارات دولتی باید به درستی صورت گیرد.

وی گفت: در طی این سه سال پول بدون پشتوانه وارد بازار نکردیم برای اینکه مردم با مقاومت و اعتماد خود به ما کمک کردند و ما باید این اعتماد را افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر کشور بر نقش تعیین کننده شوراهای اسلامی شهر و روستا در اداره کشور تاکید کرد و گفت: بخش عمده ای از کارها توسط شوراها انجام می شود لذا تلاش می شود که افراد کارآمد، با انگیزه، پاکدست تر و افرادی که دلشان برای آبادی روستا می تپد، انتخاب شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.