قدس آنلاین - کرمان : سرپرست اداره به سازی و زیباسازی محیط شهرداری کرمان گفت: کرمان همگام با پایتخت، از پیشتازان طراحی اطلاعات مکانی سازمان زیباسازی بر روی نقشه جی آی اس شهری است.

کرمان، پیشتاز طراحی اطلاعات مکانی بر روی نقشه جی آی اس شهری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان ،مهندس رضا مهرابی از اتمام پروژه بزرگ ممیزی اطلاعات مکانی زیرمجموعه سازمان زیباسازی شهرداری کرمان خبر داد و افزود: در این خصوص تعداد المان ها و تندیس های نصب شده در سطح مناطق قریب به 81 مورد، تابلوهای تبلیغاتی پرتابل بزرگ 50 مورد، پرتابل کوچک 97 مورد، تابلوی طرح مساجد 6 مورد، بیلبورد 128 مورد، تلویزیون شهری 12 مورد و 1000 مورد لمپوست بنر است.

وی از اتمام اجرای پروژه بزرگ ممیزی اطلاعات مکانی- توصیفی سازمان زیباسازی، در قالب 4 فاز به همت کارشناسان زیباسازی و سازمان آمار و فن آوری اطلاعات در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح توانست اطلاعات زیرساختی چون شناسایی موقعیت دقیق عوارض مکانی مربوط به سازمان زیباسازی، تحلیل وضعیت فعلی عوارض منتسب به سازمان زیباسازی ( تابلو، بنر و ...)، شناسایی نقاط ضعف شهر به لحاظ المان های خاص شهری و برآورد شرایط بهینه را در اختیار برنامه ریزان سازمان زیباسازی قرار دهد.

مهرابی با بیان این که در فاز دوم ایجاد بانک اطلاعات رقومی جی آی اس زیرساختی سازمان زیباسازی، لینک اطلاعات توصیفی ممیزی با اطلاعات رقومی و برنامه نویسی تحت وب جهت استفاده از بانک داده گزارش شده اظهار داشت: فاز سوم طرح  نیز با ایجاد بانک اطلاعات مکانی- زمانی سازمان زیباسازی در حال اجرا و بهره برداری است.

وی با اشاره به تلفیق اطلاعات مکانی مجموعه شهرداری با اطلاعات زیرساختی سازمان زیباسازی در فاز آخر طرح تاکید کرد: تهیه اطلس گویای اطلاعات زیرساختی سازمان زیباسازی به دلیل به اتمام نرسیدن سایر طرح ها در انتظار وارد شدن به فاز اجرایی خود است.

سرپرست اداره بهسازی و زیباسازی محیط شهرداری با اشاره به مطالعه طرح جامع زیباسازی شهر کرمان، در قالب چهار سرفصل افزود: در این طرح مطالعاتی، آسیب شناسی وضع موجود، هدف گذاری، نیازسنجی و اولویت بندی اجرایی سازی نیازها تنظیم شده است.

مهرابی با بیان این که تفاوت ماهیت حجمی و هویتی عوارض و المان های شهری در مناطق چهارگانه خدمات شهری، به صورت جداگانه و در ارتباط با هم در قالب این چهار سرفصل مورد بررسی قرار گرفتند ادامه داد: این مهم تنها با اجرایی سازی ممیزی اطلاعات مکانی- توصیفی که بتواند پاسخگوی طرح جامع تدوینی خود باشد، میسر است.

وی در پایان اظهار داشت: زیباسازی شهر همواره در بین کارشناسان مسائل شهری از دو بعد کارکردی و بصری با جنبه های عملکردی عناصر محیط و رنگ، فرم، ترکیب فضا، محیط و ایجاد حس رضایت شهروندی مورد مطالعه قرار می گیرد.

لازم به یادآوری است که محدوده خدمات شهری شهر کرمان با مساحتی بالغ بر 129832017 متر مربع به چهار منطقه شهری تقسیم شده که به لحاظ فاکتورهای مؤثر در زیباسازی محیط شهری و مشارکت شهروندی که رکن اصلی توسعه شهرها است دارای شرایط متفاوتی است؛ لذا دسترسی به آمار و اطلاعات مکانی جزو لاینفک مدیریت مناطق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.