لالایی دولت بدون داشتن برنامه، پس از بیداری مردم، فریب تلقی می‌شود

تغییر کابینه یک بازی سیاسی است وبرای فریب مردم است

به گزارش قدس آنلاین، بهارنیوز (از سایت‌های حامی دولت) در تحلیلی با موضوع استعفا یا برکناری برخی وزرا نوشت: سیاست دولت برای حساسیت‌زدایی عملا به تزریق بی‌حسی منجر شد و بعضی موضوعات نیز استعفا یا برکناری وزرا را فرسایشی کرده است؛ چرا که در حدود دو هفته است این موضوع نقل محافل سیاسی و رسانه‌ای بوده است.
متاسفانه  این تلقی در جامعه ایجاد نشده که دولت برای مسائل پیش روی خویش راهکارهای مدون و جامعی دارد و عمدتا می‌توان به این نتیجه رسید که چه بسا این تاخیرها از بلاتکلیفی‌، تردید و رایزنی‌های سیاسی نشأت می‌گیرد.
در واقع با اتخاذ شیوه‌ای از رویکرد فرسایشی ساختن چالش‌ها، سعی می‌شود تا توجه‌ها و حساسیت‌ها در مورد آنها کم رمق شده و سپس در یک فضای منفعل، نتیجه همه کش و قوس‌ها و رقابت‌های سیاسی متبلور شود.
این رویکرد شاید تا حدی بتواند موج‌های احساسی و هیجانی را کنترل نماید، ولی از طرفی حس اعتماد و اعتبار نسبت به دولتمردان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. مردم همواره انتظار دارند بحران‌ها و معضلات به شیوه عمل‌گرایانه‌تر و روشمندتری مدیریت شود، و مسلما از دولت انتظار ندارند که صرفا نقش یک فوق تخصص بیهوشی را ایفا نماید. چرا که با این رویکرد عملا هم صلابت لازم در نقش‌آفرینی دولت محقق نمی‌شود و هم اینکه مسائل کشور وجه‌المصالحه زد و بندهای سیاسی پشت پرده می‌شود.
زمان زیادی از عمر دولت یازدهم باقی نمانده و چنانچه راهکار عملیاتی و البته ضرب‌الأجلی در این زمینه اتخاذ نگردد متاسفانه نه تنها حس اعتماد بین دولت و مردم تقویت نمی‌شود بلکه با توجه به شعارهای لوکس و خوش‌آب و رنگ دولت، نوعی یأس و بدبینی در مورد بسیاری از آن وعده‌ها و مانیفست‌های دولت ایجاد می‌شود که مسلما جبران آن هزینه‌های اجتماعی و سیاسی به مراتب زیانباری را بر کشور تحمیل می‌کند.
به نظر می‌رسد همان‌گونه که نمی‌توان هیچ جراحی را بدون یک متخصص بیهوشی آغاز نمود، ولی خوب مسلما عدم حضور و یا تاخیر بیش از حد خود جراح نیز می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر و یا پرریسکی را به بیمار تحمیل کند.
پس بهتر است که ابتدا نقشه راه و برنامه‌های جایگزین تدوین شده و سپس به حساسیت‌زدایی و آرام کردن فضا اقدام نمود. چرا که لالایی بدون داشتن برنامه پس از بیداری، بعدها بعنوان یک فریب تلقی شده و دیکر کارکردش را از دست خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.