اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی امروز همزمان با سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

نخستین یادواره  ۷۷ شهید آستان قدس رضوی

 با توجه به تأکیدهای تولیت معزز آستان قدس رضوی در زمینه تجلیل از خانواده معزز شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه آستان قدس رضوی، این یادواره امروز ششم آبان ماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این مراسم از خانواده شهدای سازمان مرکزی، مؤسسات فرهنگی و شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی تجلیل به عمل می‌آید، گفت: فرایند شناسایی شهدای وابسته به آستان قدس رضوی از مدت‌ها قبل آغاز شده و پس از تجمیع بانک‌های اطلاعاتی گوناگون، ۷۷ شهید در مجموعه‌های مختلف این نهاد شناسایی شدند.
وی افزود: در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر این یادواره، جمعی از مدیران آستان قدس رضوی از روز گذشته با حضور در منازل خانواده معزز شهدا، ضمن تجلیل از ایشان، دعوتنامه مربوط به حضور در مراسم را تقدیم کردند.
توکلی زاده، تولید محتواهای فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با شهدای آستان قدس رضوی را به عنوان یکی از فعالیت‌های این یادواره عنوان کرد و گفت: مقرر شده است برای معرفی شهدای آستان قدس رضوی فیلم‌های مستند کوتاهی تولید شود که فرایند اجرایی این کار از حدود یک ماه قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: علاوه بر این یک نماهنگ ویژه نیز با موضوع شهدای آستان قدس رضوی در حال تولید است.
توکلی زاده همچنین از انتشار کتاب معرفی شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مناسبت این یادواره خبر داد و گفت: در قالب این کتاب که با عنوان مجاوران خورشید منتشر خواهد شد، روایت‌هایی از زندگی شهدای ارجمند دانشگاه علوم اسلامی رضوی منعکس می‌شود.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی افزود: ویژه نامه اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی شامل معرفی تمامی شهدای این نهاد نیز در حال تولید است و همزمان با این یادواره منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج دانشجویی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پایگاه بسیج آستان قدس رضوی در برگزاری این یادواره، عنوان کرد: امیدواریم برگزاری این یادواره زمینه بهره‌مندی بیش از پیش خادمان آستان قدس رضوی از سیره شهدای گرانقدر را در راستای تحقق اهداف بلند این مجموعه که توسط رهبر معظم انقلاب در منشور هفتگانه تعیین شده است، فراهم آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.