مهدی سنایی گفت: مواضع تهران و مسکو مبارزه واقعی با تروریسم است و با رویکردهای کشورهای غربی در این مساله که از مبارزه جدی با گروههای تروریستی خودداری می کنند، تفاوت اساسی دارد.

مواضع ایران و روسیه مبارزه با تروریسم در منطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، مهدی سنایی گفت: مواضع تهران و مسکو مبارزه واقعی با تروریسم است و با رویکردهای کشورهای غربی در این مساله که از مبارزه جدی با گروههای تروریستی خودداری می کنند، تفاوت اساسی دارد.
وی با اشاره به همکاری های ایران و روسیه در باره سوریه، اظهار کرد: رایزنی های تهران و مسکو در سطوح مختلف جریان دارد. معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه اخیرا رایزنی تلفنی کرده و وزیران نیز دیدارهایی داشته و پیش از این دو بار گفت وگوی تلفنی کردند.
سنایی در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا اظهار کرد: ایران و روسیه همیشه در تماس با یکدیگر هستند. مبارزه با تروریسم برای دو کشور اهمیت زیادی دارد، زیرا مساله شماره یک برای دو کشور می باشد و این فرق اساسی مواضع ایران و روسیه با کشورهای غربی است.
وی ادامه داد: برای ایران و روسیه در عمل و دیدگاه، تروریسم خطر اصلی و مساله بسیار مهمی است، زیرا بر این باوریم که تمام تلاش ها را برای حل این مساله باید هماهنگ کرد و پس از آن به حل مسائل دیگر پرداخت.
سنایی گفت: اما برخی کشورهای غربی در حرف تروریسم را یک مساله می خوانند اما در عمل برخی اوقات اولویت ها و طرح های دیگری دارند و به همین دلیل این مساله حل نمی شود.
وی افزود: امیدواریم کشورهای غربی مواضع خود در مسائل خاورمیانه را تغییر دهند زیرا راه دیگری (برای حل مسائل منطقه) وجود ندارد و اگر به سیاست های خود در این منطقه که از سال ها پیش شروع کرده اند، ادامه دهند وضعیت متشنج تر می شود.
سفیر ایران در پایان با انتقاد از رویکردهای غرب در منطقه گفت: اقدام های انجام گرفته منجر به تشدید و تقویت تروریسم در خاورمیانه و پیدایش گروههای تروریستی از جمله داعش شد و به همین دلیل این رفتار باید تغییر کند که این امر اهمیت زیادی دارد. بر این باورم حتی اگر راه حل مشترکی (برای مساله سوریه) یافت شود، فقط پس از تغییر و اصلاح مواضع کشورهای غربی به دست خواهد آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.