۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 469003

خم کردن زانو، استفاده زیاد از پله، دو زانو و چهازانو نشستن، موجب تخریب غضروف زانو و درد در آن ناحیه می شود.

ارتباط مستقیم چاقی و ناهنجاری های قامتی!

به گزارش قدس آنلاین، سیامک بشر دوست عضو هیئت علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: شرایط زندگی مدرن امروزی، کاهش و انجام فعالیت های بدنی نادرست موجب شده است تا امروزه مشکلات عضلانی و استخوانی در کشور افزایش پیدا کند.
وی اظهار داشت: بی تحرکی و نداشتن شرایط بدنی مناسب موجب افزایش میزان چربی، قند و به مرور سبب ایجاد تغییرات در وضعیت فیزیکی بدن افراد می شود.
بشر دوست بیان کرد: قرار گرفتن بدن در وضعیت های نامتعارف مثلا استفاده بیش از اندازه از یک عضو بدن یا سکون بیش از حد در حالت ثابت و ایجاد فشار پی در پی بر ستون فقرات افرد را مستعد به مشکلات عضلانی و اسکلتی می کند که عوارض آن در زمان کوتاه تا طولانی پدیدار می شود.
عضو هیئت علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: خم کردن زانو، استفاده زیاد از پله، دو زانو و چهازانو نشستن، به دلیل افزایش سطح تماس استخوان و زانو معمولا در ۴۵ سال به بالا موجب تخریب غضروف زانو و درد در آن ناحیه می شود که عارضه بسیار شایعی در افراد و خصوصا در خانم ها به دلیل تجمع چربی در قسمت تحتانی بدن آنها است
وی تصریح کرد: کمردردها و دردهای ناشی مشکلات ستون فقرات که به دلیل نداشتن توازن فیزیکی، عضلانی و وضعیت های نابه‌جای روزمره ایجاد می شود از دیگر بیماری های شایع در جامعه امروز است که به شدت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.
بشر دوست با تاکید بر اینکه چاقی توازن اسکلتی افراد را برهم می زند و تاثیر زیاد بر ناهنجاری های اسکلتی دارد، عنوان کرد: اضافه وزن موجب ایجاد اختلال در سیطره عملکرد استخوان و عضلات، ضعف، کاهش قدرت و فعالیت عضلات و تسریع  عوارض و دردهای عضلانی و اسکلتی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.