قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: استفاده نکردن از کود شیمیایی و سم و بدون آفت بودن محصول تولیدی، علت استقبال مشتریان خارجی از محصول تولیدی چهارمحال و بختیاری است.

امسال بیش از ۱۸۰ هزار تن سیب زمینی از مزراع استان برداشت می شود

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان از آغاز شروع برداشت محصول سیب زمینی از ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۸۰ هزار تن سیب زمینی از مزراع استان برداشت شود.
حمیدرضا دانش ، با اشاره به صادرات بخشی از محصول سیب زمینی تولیدی استان به کشورهای آسیای میانه و حاشیه حوزه خلیج فارس در سال گذشته،افزود: امسال نیز با زمینه صادرات این محصول از استان فراهم شده است.

وی بخش عمده تولید محصول سیب زمینی صادراتی استان را مربوط به مزارع شهرستان های کیار، بروجن و شهرکرد عنوان و تصریح کرد: استفاده نکردن از کود شیمیایی و سم و بدون آفت بودن محصول تولیدی، علت استقبال مشتریان خارجی از محصول تولیدی چهارمحال و بختیاری است. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان ، از برنامه ریزی دولت برای خرید تضمینی محصول سیب زمینی استان خبر داد و افزود: در صورت افت قیمت و نبودن بازار در یک مقطع زمانی، خرید تضمینی سیب زمینی به ازای هرکیلو گرم ۳هزارو ۹۶۰ ریال انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پارسال نیز ۳۵ درصد از سیب زمینی بذری تولید شده در استان به استانهای همدان ،آذربایجان و اردبیل ارسال شد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.