نماینده ولی فقیه در سپاه، عشق به جریان حق و تنفر از باطل را مرتبه عاطفی ولایت برشمرد و گفت: علت سقوط انسان‌ها در طول تاریخ به دلیل محبت به غیر خدا است.

علت سقوط انسان‌ها در طول تاریخ به دلیل محبت به غیر خدا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، نهمین همایش علمی و آموزشی روحانیون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)به مدت سه روز (از 4 تا 6 آبان ماه) در تهران در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در این همایش با تشریح مراتب ولایت، رابطه فرد و مولا را رابطه ای تنگاتنگ و ذاتی توصیف و تصریح کرد: قرار گرفتن در شجره طیبه ولایت الهی و برائت از غیر خدا برای ورود به بحث تولی و تبری، نقطه آغاز و تعریف واژه ولایت است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم واژه ولایت 232 بار تکرار شده است، گفت: "گسستن" و "پیوستن" عناصر ترکیبی در ولایت و لازم و ملزوم یکدیگر بوده و علت العلل سقوط و شکست انقلاب های توحیدی تغییر و تحول در نحوه پیوستن و گسستن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به مراتب ولایت اظهار داشت: ایمان به خدا و کفر به طاغوت با عنوان مرتبه اعتقادی، حاکی از آن است که ولایت ذاتاً از آنِ ذات باریتعالی است، که بخشی از آن به پیامبران و ائمه معصومین (ع) و بخشی نیز در دوران غیبت به فقیه جامع الشرایط واگذار می شود.

وی عشق به جریان حق و تنفر از باطل را مرتبه عاطفی ولایت برشمرد و گفت: علت سقوط انسان ها در طول تاریخ به دلیل محبت به غیر خدا است.

وی افزود: امروز سیل عظیم زائرین اربعین حسینی ناشی از محبتی است که به ابا عبد الله الحسین (ع) وجود دارد.

سعیدی همچنین پیوند کلامی و رفتاری و پیوند سیاسی را از دیگر مراتب ولایت توصیف کرد.

این همایش در راستای عمل به آموزه های دینی و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای فریضه " امر به معروف و نهی از منکر" و نیزتوانمند سازی روحانیون که به عنوان مربیان این عرصه فعالیت می کنند برگزار شده است.

در حاشیه برگزاری این همایش دو نمایشگاه عکس از محرومیت زدایی فرهنگی و آثار پژوهشگران قرآنی برپا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.