در حالی که بمب‌های عربستان شهرهای یمن را ویران می‌کند، میلیون‌ها یمنی از سوء تغذیه ناشی از محاصره این کشور به وسیله سعودی‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ میلیون‌ها یمنی در «جنگ فراموش شده» + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از حمله عربستان به یمن و محاصره دریایی، هوایی و زمینی این کشور میلیون‌ها یمنی دچار سوء تغذیه شده و از کمبود مواد غذایی رنج می‌کشند.

روزنامه تایمز انگلیس در شماره روز پنجشنبه (امروز) با استفاده از تعبیر «جنگ فراموش شده» برای یمن به رنج میلیون‌ها یمنی پرداخته که در پی جنگ عربستان علیه کشورشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

در صفحه اول این روزنامه تصویر دختر 18 ساله یمنی به چشم می‌خورد که به دلیل سوء تغذیه به شکل اسکلتی زنده در آمده و در نتیجه کمبود مواد غذایی در یمن به شکل ناراحت کننده‌ای لاغر شده است.

روزنامه تایمز نوشته در حالی میلیون‌ها یمنی از سوء تغذیه و گرسنگی رنج می‌برند که عربستان کشورشان را با بمب‌هایش چندپاره می‌کند.

در این گزارش «سعیده احمد» دختر 18 ساله‌ای که به شدت دچار سوء تغذیه شده و وزن او از وزن یک کودک بیشتر نیست به کشورش یمن تشبیه شده که در پی جنگ عربستان علیه یمن به این شکل درآمده است.

این روزنامه گزارش داده که سعیده به دلیل سوء تغذیه در بیمارستان شهر بندری حدیده بستری شده در حالی که این شهر تحت محاصره اقتصادی عربستان است.

بر اساس این گزارش سه چهارم شهروندان یمنی در شرایط فعلی از کمک‌های غذایی بشردوستانه برای زنده ماندن استفاده می‌کنند و بیش از 7 میلیون یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

این روزنامه نوشته که میلیون‌ها یمنی امروز از سوء تعذیه رنج می‌برند و دلیل آن چیزی نیست جز جنگی که عربستان به راه انداخته و ایالات متحده و بریتانیا با تأمین سلاح برای ریاض در آن دست دارند و تأکید کرده واشنگتن و لندن باید اخلاقا از تأثیر خود بر ریاض استفاده کنند و کانال‌هایی برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به یمن باز کنند و عربستان را وادار کنند که دیگر شهروندان یمنی را در حملاتش هدف قرار ندهد.

در پی انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی هم واکنش‌های ضد سعودی ایجاد شده و هشتگ #المجاعة_تجتاح_الیمن [گرسنگی یمن را فرا گرفته] فعال شده است و کاربران عربی به نتایج جنگ عربستان علیه یمن انتقاد کرده‌اند.

احمد عبدالله نوشته: ای آل سعود اصول اخلاقی شما چه شده که همه مردم یمن را عذاب می‌دهید؛ اینها نه حوثی [انصارالله] هستند نه از حامیان صالح اینها فقط آب و نان می‌خواهند

التنویر: عربستان هرگز در یمن پیروز نخواهد شد ؛ می‌توان با تلاش این کشور برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های شهری یمن به این نتیجه رسید، به روش آمریکا

ثابت شد که ادعای ائتلاف سعودی که می‌گوید حوثی‌ها [انصار الله] را هدف قرار می‌دهند دروغ است زیرا همه یمن مورد هدف قرار گرفته و بیماری و گرسنگی همه گیر شده است...باید جنگ متوقف شود 

نام: سعیده ... سن: 18 سال... گرسنگی یمن را فراگرفته است، جنایت‌هایتان را فراموش نمی‌کنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.