رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد، داعشی که می‎خواست عراق را تقسیم کند به عاملی برای وحدت در این کشور تبدیل شد.

تشکر «عمار حکیم» از بارزانی / پیشمرگه وارد موصل نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق بعد از ظهر امروز نشست خبری برگزار کردند.

حکیم گفت: داعش می خواست عراق را تجزیه و تقسیم کند، اما منجر به وحدت میان مردم این کشور شد.

عمار حکیم اعلام کرد که سفر اخیر بارزانی به بغداد موفقیت آمیز بود و همکاری کنونی از نتایج این سفر است.

وی با اشاره به پیشروی نیروهای پیشمرگه کرد در عملیات موصل افزود: از مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق به دلیل حمایت از عملیات آزادسازی موصل تقدیر و تشکر می‎کنیم.

عمار حکیم به اقدامات مداخله جویانه ارتش ترکیه در موصل اشاره کرد و گفت: ائتلاف بین المللی شامل 63 کشور است و برای ما مهم این است که ترکیه پس از هماهنگی با دولت مرکزی عراق، در قالب این ائتلاف شرکت کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که بغداد منتظر این باقی نمی ماند که یک کشوری بخواهد شرکتش در عملیات موصل را دیکته کند.

مسعود بارزانی نیز با تاکید بر همکاری نظامی اربیل و بغداد در عملیات موصل افزود: همکاری نظامی با بغداد داریم هر چند برخی ها تلاش می کنند تا این هماهنگی را از بین ببرند.

رئیس منطقه کردستان عراق گفت: نیروهای پیشمرگه وارد شهر موصل نخواهند شد، بلکه این ارتش عراق بویژه نیروهای ضد تروریسم هستند که باید وارد شهر شوند. نمی توان زمانی برای ورود به شهر موصل مشخص کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.