یک فرمانده نیروهای ضد تروریسم عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش برای نخسین بار در نبرد موصل از سلاح سنگین استفاده می کند.

داعش برای نخسین بار در نبرد موصل از سلاح سنگین استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، 'فاضل برواری' فرمانده سلاح های ویژه در دستگاه ضد تروریسم عراق افزود: عناصر گروه تروریستی داعش به منظور مقابله با نیروهای عراقی، برای نخستین بار از سلاح های سنگین که پیشتر در نبردهای تکریت، رمادی و فلوجه از آنها استفاده نکرده بودند، استفاده می کنند.
وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در درگیری های منطقه 'رطله' در شرق موصل تعدادی گلوله توپ 155 میلیمتری و تانک را از داعشی ها به غنیمت گرفتند که عناصر داعش در هنگام فرار از این منطقه از خود به جا گذاشته بودند.
به گفته براوی، نیروهای عراقی همچنین تونل های بزرگی را که عناصر داعش بین روستاها و مناطق دیگر کشیده بودند و برای فرار از آنها استفاده می کردند، تخریب کرده و نیز سلاح های سنگینی که داعش آنها را در منازل مردم موصل پنهان کرده بود تا هدف حملات هوایی قرار نگیرند، شناسایی و منهدم کردند.
عملیات آزادسازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه 26 مهر ماه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند. 
نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از 80 روستا، شهرک و منطقه را آزاد کرده و دستکم یک هزار تروریست داعشی را به هلاکت رسانده اند.
انتظار می رود که عملیات آزادسازی موصل با وجود مشارکت حدود 30 هزار نیروی دولتی، مبارزان قبایل سنی و پیشمرگ های کرد، هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. گفته می شود چهار تا هشت هزار داعشی در موصل مستقر هستند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.