قدس آنلاین: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه مهمترین وظیفه و رسالت ما ایجاد اشتغال بوده است، گفت: ناراحتیم که 50 درصد از فارغ‌التحصیلان کشورمان بیکار هستند

مهمترین وظیفه و رسالت ما ایجاد اشتغال بوده است

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نخستین همایش ملی صنعت، کارآفرینی و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: ما به عنوان نماینده جامعه کار و تولید از حضور دستگاه‌ قضایی در بحث حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نمی‌توان گفت فعالیت‌های حوزه صنعت ارتباطی با دادگستری ندارد و باید چنین چیزی را از فکر بیرون کرد و در این رابطه یکی از مشکلات بیکاری 15 هزار کارگر در سطح کشور و جذب آنها به سمت اعتیاد بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: وقتی می‌گوییم صنعت به حمایت قضایی نیاز دارد به این معناست که استراتژی را مشخص کند و خودمان مسیر را پیش می‌بریم و حمایت‌ها باید از حوزه صنعت باشد تا این حوزه پایدار بماند و یکی از این حمایت‌ها در بحث قضایی است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه امروز در شرایط مساوی با رقبای خود کار نمی‌کنیم، گفت: در چنین شرایطی نمی‌توانیم انتظار رقابت داشته باشیم و صنعت در شرایط بحرانی رکود نتوانسته بدهی خود را به تأمین اجتماعی بپردازد و در همین مقطع که جریمه هم می‌دهیم دفترچه کارگر توسط تأمین اجتماعی مهر تمدید نمی‌خورد و همین موارد فشار وارد شده بر صنعت را چند برابر می‌کند.

وی تأکید کرد: این را تائید نمی‌کنیم که شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به دنبال طلب‌هایشان بروند و زمانی وارد مذاکره می‌شوند که 25 میلیارد تومان می‌گیرند و تولیدکننده‌ای در کشور داریم که 75 میلیارد تومان از دولت طلبکار است و هیچ توجه‌ای از سوی دستگاه دولتی در این رابطه نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه مهمترین وظیفه و رسالت ما ایجاد اشتغال بوده است، خاطرنشان کرد: ناراحتیم که 50 درصد از فارغ‌التحصیلان کشورمان بیکار هستند و کالایمان به مدت یکسال به فروش می‌رسد و باید هر 3 ماه یکبار جریمه بدهیم و ارزش افزوده بپردازیم.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه امروز اصلی‌ترین جایی که روی تولیدکننده فشار می‌آورد خود دولت است گفت: بهترین سرمایه‌گذار عرصه صنعت به دلیل همین بی‌مهری‌ها در زندان اصفهان حبس شد و در همانجا جان سپرد.

وی افزود: بانکها هیچگونه ریسکی را در بحث شراکت با ما نمی‌پذیرند و یکی را پذیرا هستند که وثیقه سهل‌الوصول داشته باشد و امروز گرفتن تسهیلات به گونه‌ای شده که همانند نوش‌دارو پس از مرگ است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: بانکها برخی مواقع خلاف قانون عمل می‌کنند و ناچاریم هر چه می‌گویند امضاء کنیم تا کارخانه‌ها تعطیل نشود و ضربه‌ای بر عرصه صنعت تحمیل نشود.

سهل‌آبادی گفت: ماده 141 می‌گوید که در دفاتر باید حسابرسی باشد و اگر نباشد بانک آن را نمی‌پذیرد و اگر حمایتها باشد شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران نخواهیم بود.

وی افزود: انتظار داریم هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی از حوزه صنعت حمایت کنند و بیشتر شاهد صدور آراء به نفع طرف دولتی هستیم و یکی از مشکلات دیگر در بحث بیمه‌ها است که باید با حمایت مسئولان برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.