قدس آنلاین: رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه تشکیل کمیسیون ۵ نفره حمایت قضایی از صنعت بنا به‌ضرورت و موقت است، از واحدهای تولیدی خواست اولین اقدام در برابر قطع سوددهی را منحل کردن واحد تولیدی ندانند.

منحل کردن واحد تولیدی نباید نخستین اقدام در برابر قطع سود باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی مظفری در اولین همایش ملی صنعت، کارآفرینی و حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی ازآنجایی‌که به رهبر منتسب است و طراح و پیگیر این مسئله ایشان هستند از این‌ جهت امری مقدس است.

وی با بیان اینکه پیوند دستگاه قضائی با صنعت و کارآفرینی در وهله اول نامأنوس و نامربوط است، افزود: اصل هم همین است که این دو به هم ربطی ندارند اما ازآن‌جهت که نظام یک واحد اداری بیشتر نیست و تفکیک قوا و مسؤولیت‌ها چندگانگی در واحد اداری ایجاد نمی‌کند بلکه هرکدام از باب تخصص به وظیفه‌ای می‌پردازند.

رئیس‌کل دادگستری استان ادامه داد: اکنون وظیفه ما اقتصادی است و در این نظام مردم انتظار دارند کار انجام شود، مهم نیست کدام قوه انجام دهد و در چه قالبی اجرا شود برای آن‌ها مهم حمایت است.

مظفری با اشاره به اینکه نباید بحث اشتغال صدمه ببیند، تصریح کرد: خدمات تولیدی باید ارائه شود و این دقیقاً همان نقطه‌ای است که صنعت و قوه قضائیه به هم پیوند می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد:  باید وضعیت اقتصادی و صنعت به‌گونه‌ای رونق پیدا کند که ما به وظیفه خودمان بپردازیم و دیگر در این موضوعات وارد نشویم اکنون اکثر دادگستری‌ها شعبه ویژه‌ای برای وصول مطالبات بانک‌ها تشکیل داده‌اند و مؤسسات مجاز و غیرمجاز در کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان با بیان اینکه این کمیسیون 5 نفره تجربه خوبی داشته و نتیجه رضایت بخشی کسب کره است، گفت: این کمیسیون از ظرفیت دستگاه قضائی در جهت حمایت صنعت و تولید تشکیل‌شده و از بیکاری و بسته شدن بسیاری از کارخانه‌ها جلوگیری  کرده است و به‌عنوان قوه مؤثر در نظام قدم‌های محکمی برداشت اما از مسؤولان صنعت توقع داریم این اقدام را موقتی بدانند چراکه اکنون ما بنا به‌ضرورت وارد شدیم و صنعت و تولید بایستی در وهله اول خودشان به داد خود برسند.

مظفری افزود: تکیه و وابستگی اقتصاد و صنعت به حاکمیت در قالب قوه قضاییه و مجریه نمی‌تواند ادامه داشته باشد و خیلی هم مناسب نیست.

وی با بیان اینکه رویکردی بین صنعت و کارآفرینان وجود دارد که اگر واحد آن‌ها سوددهی نداشت سریعاً مجموعه را منحل می‌کنند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی بنا نیست همیشه با سوددهی همراه باشند و هر واحدی زمانی سوددهی دارد و زمانی دخل‌وخرجش یکی می‌شود و زمانی هم ضرر دارد اما نباید سریعاً مجموعه را منحل کنیم چراکه باید بدانیم این‌ها موقتی است و واحد تولیدی بنا نیست همیشه سود داشته باشد موقت است و باید ادامه دهیم تا در آینده جبران کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد:  صنعت و معدن و کار و تولید باید به فکر خود باشد خوب تولید کند تا خوب بفروشد و این را از باب وظیفه انجام دهد نه از باب کسب‌وکار و اگر به فکر تولید و صنعت هستیم اول باید کیفیت را مدنظر قرار دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.