نماینده سابق مجلس با اشاره به سوابق تعدادی از وزاری پیشنهادی دولت در فتنه پیش‌بینی کرد: احتمالاً ۲ تن از آنها رأی اعتماد نمایندگان ملت را کسب نمی‌کنند.

نظر رسایی درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم درباره چرایی تغییرات اخیر کابینه، گفت: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره چرایی تغییرات اخیر کابینه، گفت: معتقدم تغییرات ایجاد شده در کابینه دولت یازدهم، از روی اجبار ولی با القای دلایل سیاسی و با اهداف انتخاباتی است.

وی در توضیح بیشتر درباره رویکرد سیاسی دولت به تغییر 3 وزیر، با تاکید بر اینکه مشکلات اصلی مردم در حوزه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: امروز مشکل ملموس مردم به رکود، بیکاری، کاهش قدرت خرید و مسکن اختصاص دارد ولی رییس جمهور سه وزیر فرهنگی را عزل کرده است. این در حالی است که در پرونده کرسنت، ابقای وزیر نفت سبب خسارت بزرگی به کشور و ملت شد و حتی عزل وزیر صنعت با وجود مطالبه افکار عمومی در دقایق آخر لغو شد.

به گفته نماینده سابق مجلس، در اصل آقای روحانی روغن ریخته را نذر امامزاده کرد و تغییر سه وزیر حوزه فرهنگی را که به دلایل شخصی و عملکرد نامناسب و ضعیف آنها بود، سیاسی جلوه داد.

وی ادامه داد: تغییر وزیر آموزش و پرورش با توجه به فساد 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان و نقش یکی از منصوبانش در آن بدیهی بود یا تغییر علی جنتی به دلایل شخصی وی باز می‌گشت و ربطی به برگزاری کنسرت در قم نداشت. البته دولت نمی‌خواهد این مسائل یادآوری شود.

حجت‌الاسلام رسایی با طرح این سؤال که چرا علی رغم انتظار افکار عمومی، آقای روحانی وزرای اقتصادی‌اش را تغییر نداد، گفت: دولت می داند که با تغییر وزرای اقتصادی، در چندماه باقی مانده هیچ اتفاقی در زندگی مردم رخ نمی‌دهد و تغییر وزرای اقتصادی، توقع مردم را بیشتر و نتیجه را عکس می کند.

وی با بیان اینکه آقای روحانی یقین دارد در ماه‌های باقیمانده دولت یازدهم با تغییر وزرای اقتصادی تحولی در اقتصاد ایجاد نمی‌شود، متذکر شد: دولت می‌داند با تغییر وزاری اقتصادی در چند ماه باقی مانده فرجی در اقتصاد کشور به وجود نمی‌آید بنابراین به دنبال بهره برداری از تغییر وزرای فرهنگی و دوقطبی سازی کاذب است.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: معرفی سه وزیری که در مجلس قبل به دلیل حضور در فتنه و مواضع دوپهلو رأی نیاوردند، ارسال پیام مثبت به اصلاح‌طلبان است.

رسایی تاکید کرد: رأی آوری این سه گرینه بستگی به تلاش لاریجانی دارد. اما به نظرم و احتمال زیاد دو گزینه پیشنهادی رای لازم را کسب نمی‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.