قدس آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با اشاره به اینکه بانک‌ها از سرمایه گذاری‌ها حمایت نمی‌کنند، گفت: باید امکانی فراهم شود که برای بدهی در بانک، دو برابر وثیقه گذاشته نشود زیرا چنین چیزی منطقی و عقلانی نیست.

بانک‌ها از سرمایه گذاران حمایت نمی‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین شافعی در حاشیه نخستین همایش ملی صنعت و کارآفرینی و حمایت قضایی از سرمایه گزاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برای موفقیت در سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی باید محیط مناسب فراهم شود، اظهار کرد: متاسفانه مهم ترین مانع در محیط کسب و کار، قوانین موجود است.

وی افزود: قوانین موجود متناقض است و مانع رشد و تقویت در محیط کسب و کار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه بانک‌ها از سرمایه گذاری‌ها حمایت نمی‌کنند، تصریح کرد: باید امکانی فراهم شود که برای بدهی در بانک، دو برابر وثیقه گذاشته نشود زیرا چنین چیزی منطقی و عقلانی نیست.

وی با بیان اینکه حمایت بانک‌ها از سرمایه گذاران باید به گونه‌ای باشد که رشد و توسعه عرصه تولید و صنعت را شاهد باشیم، ادامه داد: می‌دانیم که وام با سود بالای ۱۸ تا ۲۵ درصد هیچ منفعتی برای فعالان عرصه صنعت ندارد و ضرر هم به آن‌ها می‌رساند.

جلوگیری از ضرر فعالان صنعتی در قوانین جاری کشور دیده نشده است

شافعی افزود: کمیته قضایی با هدف حمایت از سرمایه گذار تشکیل شده است که با این کمیته حاشیه امن خوبی برای سرمایه گذار ایجاد شده و اشتغال پایدار شکل گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی حساسیت خوبی از سوی بانک‌ها ایجاد شده است، ادامه داد: متاسفانه در ایران نظام مطلوب بانکی را شاهد نیستیم، همچنین قوانین جاری کشور به گونه‌ای است که بانک‌ها متضرر نشوند اما جلوگیری از ضرر فعالان صنعتی در آن دیده نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.