۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 469152

مدیرکل اخبار استان‌های صدا و سیما گفت: فعالیت این رادیو از اول آبان‌ماه آغاز شده و رادیو اربعین ظرفیت بزرگی است.

همه چیز در مورد رسانه های اربعینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از قم، سیدداود موسوی ظهر امروز در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین که در مجتمع یاوران مهدی‌(عج) برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی اربعین اظهار کرد: وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی اربعین بر عهده صدا و سیما گذاشته شده است، این کمیته 10 کارگروه دارد که از جمله آنها کارگروه خبرگزاری‌هاست و کمیته فرهنگی اربعین نقش زیادی را در تامین محتوای رسانه‌ها ایفا کرده است.

وی ادامه داد: صدا و سیما تمام امکانات خودش را برای انعکاس رسانه‌ای اربعین حسینی بسیج کرده است و طی سال‌های اخیر صدا و سیما فعالیت خوبی را در زمینه رسانه‌ای کردن اربعین داشته، این در حالی است که دشمن با امکانات عظیم رسانه‌ای خود به دنبال بایکوت خبری اربعین حسینی است.

مدیرکل اخبار استان‌های صدا و سیما افزود: اربعین امسال با توجه به شرایط منطقه و پیروزی‌های جریان مقاومت با اربعین سال‌های دیگر متفاوت است، رسانه‌های صهیونیستی و عربی روی اربعین کار می‌کنند لذا وظیفه سنگینی را در خصوص انعکاس اربعین حسینی داریم، در این خصوص به دنبال اعزام خبرنگاران از کشورهای مختلف به عراق برای خبررسانی از مراسم اربعین هستیم.

موسوی با اشاره به اهمیت انعکاس رسانه‌ای مراسم اربعین اضافه کرد: اگر فعالان رسانه‌ای کشور نتوانند وظیفه خود را برای انعکاس این مراسم به خوبی انجام دهند، از دشمن عقب می‌مانند، فعالان رسانه‌ای باید امسال با نگاه جدید به اربعین بروند و یک اثر رسانه‌ای زمانی اثرگذار است که براساس برنامه‌ریزی و تحقیق تولید شود.

وی در خصوص آغاز فعالیت رادیو اربعین تصریح کرد: این رادیو از اول آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز کرد و رادیو اربعین ظرفیت بزرگی است، صدا و سیما به دنبال استفاده از همه کسانی است که در زمینه انعکاس رسانه‌ای مراسم اربعین فعالیت می‌کنند چرا که اکنون دشمن به شدت در حال کار کردن درباره این مراسم است.

مدیرکل اخبار استان‌های صدا و سیما افزود: امسال به دنبال استفاده از ظرفیت رادیو اربعین هستیم، کمیته اطلاع‌رسانی اربعین هم در ایران و هم در عراق به دنبال استفاده از طرح زائرخبرنگار بوده، صدا و سیما هم با مشارکت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تمام امکانات خود را برای انعکاس رسانه‌ای اربعین بسیج کرده است.

موسوی با اشاره به اعزام مستندسازان به مراسم اربعین تصریح کرد: صدا و سیما آماده همکاری با نهادهای مختلف برای پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین است، سال گذشته 70 مستندساز توسط صدا و سیما به مراسم اربعین اعزام شدند و تولیدات این مستندسازان در ایام اربعین از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود؛ آنقدر ابعاد مراسم اربعین زیاد است که ما از بسیاری از آنها غافل هستیم، باید عظمت جمعیت مردم شرکت کننده در مراسم اربعین در رسانه‌ها نشان داده شود.

وی در خصوص سیاست رسانه‌ای صدا و سیما در اربعین تصریح کرد: این نهاد به دنبال تبیین اهداف مراسم اربعین است و قصد تهییج مردم را برای این مراسم ندارد؛ افراد اگر در فرایند مراسم اربعین به مسئله‌ای برخوردند می‌توانند با ستاد اربعین در ایران و عراق تماس گرفته و نقطه‌نظرات خود را به مسؤولان این ستاد اطلاع دهند.

مدیرکل اخبار استان‌های صدا و سیما افزود: چند موکب اطلاع‌رسانی در مراسم اربعین برای خبرنگاران در مسیر بین نجف تا کربلا ایجاد شده است، همچنین سه استودیو را در شهر کربلا در نظر گرفته‌ایم و خبرنگاران صدا و سیما هم در شهرهای بصره و کوت مستقر می‌شوند، مراسم اربعین تنها برای صدا و سیما نیست و این مراسم برای تمام کشور است.

موسوی خاطرنشان کرد: افراد هر کاری که بتوانند برای انعکاس رسانه‌ای اربعین انجام بدهند، خوب است؛ همچنین به دنبال برگزاری جشنواره رسانه‌ای اربعین در بخش‌های مختلف به خصوص بخش مکتوب هستیم، در بخش مکتوب اربعین تا حدی ضعف داریم، علاوه بر این کارگاه آموزشی اربعین برای توجیه برنامه‌سازان صدا و سیما برگزار می‌شود و باید ظرفیت اربعین را قدر بدانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.