همزمان با شام شهادت زین العابدین و سید الساجدین؛ حضرت امام سجاد (ع)، نخستین یادواره شهدای آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار و از خانواده های 77 شهید آستان قدس رضوی شد.

آیت الله رئیسی: امروز بصیرت، ایستادگی و مقاومت رمز غلبه بر توطئه‌های استکبار است/ میهمان ویژه این مراسم که بود؟

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم با شکوه با حضور آیت الله رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله عالمی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری، خانواده های معظم شهدای آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تنها دقایقی به آغاز مراسم اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی باقیمانده بود که خبر رسید، این مراسم مهمان ویژه ای خواهد داشت و پیکر شهید مدافع حرم و خادم کشیک ششم بارگاه منور حضرت رضا(ع)؛ غلامرضا سماعی به میهن بازگشته و امشب را مهمان امام رئوف خواهد بود.
حال و هوای خانواده های معزز شهدا غیر قابل توصیف بود؛ قطرات اشک مادران و همسران شهدا بر روی تابلوهایی که مزین به تصویر شهیدان گلگون کفنشان بود، می غلطید که او انتهای سالن نوای «این گل پرپر از کجا آمده؛ از سفر شام بلا آمده» در سالن طنین انداخت. درست در همان لحظاتی که حاج احمد واعظی و حاج سعید حدادیان هم نوا با هم از مصائب عاشوراییان و پیام آور کربلا، حضرت امام سجاد (ع) می خواندند و خط سرخ شهادتی که از عاشورا تا به امروز باقیمانده است، پیکر مطهر سردار شهید سماعی بر فراز دستان خادمان آستان قدس رضوی وارد مراسم شد و عطر و بوی معنوی مراسم یادواره شهدا را به برکت وجود پیکر هفتاد و هشتمین شهید منتسب به بارگاه منور رضوی دو چندان ساخت.
حال و هوای مراسم منقلب شده بود و اشک و نوا و گل های پرپر و عشق و ارادت به بزرگ مردان طریق عشق و ایثار در هم آمیخته بودند و جلوه ای کن نظیر از یاد و خاطره شهدا را در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع) پدید آوردند.
آری خادم الرضا(ع)؛ سردار شهید سماعی خود را به یادواره شهدای آستان قدس رضوی رساند. او که مزین به نشان خادمی حرم حضرت رضا(ع) بود، در شام بلا مدافع حرم بزرگ بانوان کربلا شد و در مسیری که سال ها سال جان فشانی کرده بود، عشق بازی کرد و تا ملکوت هشتم بال گشود ....

در ادامه مراسم آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، بارگاه مطهر رضوی را کانون الهام بخش آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم معرفی و اظهار کرد: تقدس این فضا بواسطه وجود بزرگ شهید تاریخ این دیار؛ امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) بوده و مشهد شهر شهادت و بارگاه مقدس رضوی کانون اشاعه روح شهادت و شهادت طلبی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان را از آموزه‌های ائمه اطهار(علیه‌السلام) به ویژه حضرت زین العابدین(علیه‌السلام) معرفی و تصریح کرد: در سخن، سیره و سلوک امام سجاد(علیه‎السلام) تکریم از مقام شهیدان و زنده نگاه داشتن واقعه عاشورا همواره جلوه، نمود و تجلی ویژه‌ای داشته است؛ ایشان به همگان آموختن که یادآوری و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهید به زندگی معنا بخشد.
وی با بیان اینکه وجه مشترک وصیت نامه همه شهدا تاکید بر اطاعت از ولایت فقیه است، گفت: با کمی دقت و تدبیر در وصیت‌نامه‌های شهدا در می‌یابیم که جهاد برای خدا، اطلاعت از ولی فقیه، ادامه راه ایثار و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر ظالمان و دشمنان دین خدا وجه مشترک وصیت نامه‌های تمامی شهداست.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اربعین را نماد و نمودی برای زنده نگاه داشتن نهضت عاشورا خواند و ابراز کرد: اگر آدمی بخواهد قد بکشد و قامت ملکوتی بیابد، تنها راه آن ارتباط با فرهنگ شهید و شهادت است و تاکیدات ائمه اطهار(علیه‌السلام) و بزرگان دین برای زنده نگاه داشتن عاشورا با آن هدف بوده که نهضت ایستادگی در برابر ظلم و ظالم باقی بماند.
وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند در حرم مطهر نباید از سیاست سخن گفت، اظهار کرد: زیارت نامه امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) سراسر سیاست و زیارت عاشورا تجلی سیاست اسلامی است، از ابتدا تا انتها زیارت نامه‌های حضرات معصومین(علیه‌السلام) سخن از سمت گیری زائر و برائت از دشمنان دین و اهل بیت و طهارت(علیه‌السلام) است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که این بارگاه مطهر رضوی زندگی شهادت گونه و ایستادگی در برابر حزب شیطان را به زائران می‌آموزد، خاطر نشان کرد: زیارت سمت‌گیری زائر به سمت حجت خدا و تولی و تبری از دشمنان خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام) است. چگونه می‌شود دلی در گروی محبت اهل بیت(علیه‌السلام) باشد، اما با دشمنان آنان دشمنی نکند؟
وی بر لزوم وجود تصمیم‌ در زیارت ائمه هدی(علیه السلام) تاکید و تصریح کرد: زیارت بدون تصمیم، کامل نیست و بزرگ‌ترین تصمیم در زیارت اهل بیت(علیه االسلام)، همان دعای «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» زیارت عاشوراست.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان رمز موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت را وحدت کلمه و یکپارچگی معرفی و تصریح کرد: امروز استکبار صف واحدی در برابر اسلام تشکیل داده است و با امپراتوری رسانه‌ای بر جهل جاهلان سوار شده و در کشورها و جوامع اسلامی خون ریزی و جنایت می‌کند.
سید ابراهیم رئیسی با بیان این مطلب که امروز شهامت، رشادت، زمان شناسی، عکس العمل به هنگام، بصیرت و ایثار مدافعان حرم موجب شده است که حزب الله و جبهه مقاومت دست برتر را نسبت به جبهه استکبار داشته باشند، ادامه داد: جامعه‌ای که در آن ایثارگری نابود و به محافظه کاری تبدیل شده باشد، قطعا جامعه‌ای شکست خورده و بازیچه‌ استکبار خواهد بود. امروز بصیرت، ایستادگی و مقاومت رمز غلبه بر توطئه‌های استکبار است.
یاد آور می شود، در پایان نخستین یادواره شهدای آستان قدس رضوی با حضور آیت الله رئیسی و آیت الله عالمی از خانواده 77 شهید آستان مقدس حضرت رضا(ع) تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.