قدس آنلاین- تبریز: مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌برداری از ۱۳۴ پروژه گازرسانی شهری و روستایی با هزینه ۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تا یک سال‌اینده در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۱۳۴ پروژه‌ گازرسانی شهری و روستایی در آذربایجان‌شرقی/ گازرسانی به ۲۷۷ روستا

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی الله دینی امروز در مراسم کلنگ زنی ساختمان اداری و رفاهی شرکت گاز در شهر نظرکهریز هشترود اظهار داشت: ۱۳۴ پروژه گازرسانی شهری و روستایی، مقاوم سازی، گازرسانی به صنایع و خطوط انتقال با هزینه‌ای بالغ بر ۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال و ۵۰ درصد پشرفت فیزیکی  تا یکسال آینده در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از این مبلغ دو هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز نیاز است تا این پروژه‌ها تا یک سال آینده اتمام و به بهره‌برداری کامل برسد.

وی حجم شبکه‌گذاری شهری و روستایی در سطح استان را بیش از ۱۸  هزار و ۴۰۰ کیلومتر برشمرد و افزود: از این میزان ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربوط به شبکه‌گذاری شهری و ۱۱ هزار  کیلومتر شبکه‌گذاری روستایی است.

گازرسانی به ۲۷۷ روستا

مدیرعامل شرکت گاز استان اعلام کرد: در حال حاضر ۲۷۷ روستای استان در مرحله اجرا و ۲۳۶ روستای استان در مرحله انتخاب پیمانکار است که با اتمام این روستاها درصد بهره‌مندی گازرسانی در سطح استان به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

مصرف گاز طبیعی در آذربایجان‌شرقی ۷ میلیون متر مکعب افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت :با بارش اولین برف پاییزی در بخش هایی از استان وافزایش برودت هوا مصرف گاز طبیعی در استان ۷ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی افزود : شرکت گاز استان ماموریت پایش و نگهداری از ۱۸ هزار کیلومتر شبکه و توسعه آن و رساندن گاز طبیعی بصورت ایمن و پایدار به مشترکان را دارد.

دینی تصریح کرد: استان آذربایجان‌شرقی با وجود ظرفیت صنعتی می‌تواند در تولید تجهیزات و تأسیسات گاز طبیعی نقش بسزایی داشته باشد و ما از تولید کنندگان و صنایع استان برای تولید و ساخت تجهیزات گازی اعم از تولید لوله و تجهیزات اندازه‌گیری دعوت می‌کنیم تا استان به جایگاه خود در این زمینه به قطب تولید و ساخت تجهیزات صنعت گاز تبدیل شود.

وی افزود: اکنون یک هزار و ۵۴۹ روستای استان یعنی ۸۸ درصد خانوارهای روستایی و صددرصد خانوارهای شهری از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

ساختمان اداری و رفاهی گاز شهر نظرکهریزی هشترود در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و در دو طبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در طول یک سال ساخته خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.