قدس آنلاین:مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: کارگروه پدافند غیرعامل در حرم مطهر رضوی تشکیل شده و این مکان مقدس امن ترین نقطه کشور است.

حرم مطهر رضوی امن ترین نقطه کشور است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: در حوزه عامل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی دفاع مقتدرانه ای دارند و در بحث پدافند غیرعامل هم با بحران ها و نفوذها در مسیر اقتدار و توسعه حرکت می کنیم.
وی افزود: شکل و نوع تهدیدات هرلحظه تغییر می کند و هدف پدافند غیرعامل بازداری از تهدید است و می خواهیم مقاومت از تهدید را بالاببریم تا در زمان مورد نیاز دفاعی مقتدرانه داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تهدیدات در دوران حضرت آدم بود خاطر نشان کرد: خداوند او را تنها نگذاشت و جان پناه برایش قرار داد و 124 هزار پیامبر فرستاد تا در مسیر هدایت بشر حرکت کنند و آخرین آن حضرت محمد(ص) بود.
فروزان تصریح کرد: قرآن کریم درباره تهدیدات مختلف آیاتی بیان فرموده و اصل پدافند غیرعامل مقابله با تهدید و دشمنی است.
وی تاکیید کرد: جنگ های مختلفی در طول تاریخ شکل گرفته است و در قرن بیستم تنها سه هفته در طول 100 سال جنگ نداشتیم، اما هدف دشمن برای نسل چهارم ایجاد جنگ نرم برای براندازی نظام بوده که از آغاز قرن 21 شکل گرفت.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن باید علم و دانایی خود، توسعه اطلاعات در فضای مجازی و افزایش خطوط دفاع پدافند غیرعامل را به روز کنیم تا در زمان مورد نیاز افزایش بازدارنگی و کاهش آسیب را شاهد باشیم و در هنگام تهدید در اوج قدرت بتوانیم مدیریتی درست داشته باشیم.
فروزان گفت: 6 اصل در پدافند غیرعامل تعریف شده است و اصل پدافند غیرعامل در حضور فرزندان نظام در میدان های جنگ در دوران 8 سال دفاع مقدس بود.
وی افزود: شناسایی تهدید مقابله با سرقت، تصادف، آسیب و غیره است و برنامه ریزی ها به گونه ای بوده که برنامه در 8 محور پدافند غیرعامل به خوبی اجرا شود و مردم بالاترین و تاثیرگذارترین نقش را دارند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی از تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل در حرم مطهر رضوی با مدیریت تولیت آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در گذشته درب های صحن ها در هنگام نماز بسته می شد اما اکنون اینگونه نیست و الحمدالله این مکان مقدس امن ترین نقطه کشور است.
فروزان با اشاره به اینکه پدافندهایی در بحث هسته ای، فردو، نطنز و غیره داشتیم تصریح کرد: با حمایت استاندار هیچ پروژه ای بدون داشتن پدافند غیرعامل به امضا نمی رسد.
وی گفت: پیوست پدافند فنی و سایبری نقشه جامع شهر مشهد، سطح استان، شهرهای بزرگ، شهرهای مرزی، پلیس فتا، امنیت زیرساخت های الکترونیک و غیره را داشتیم.
فروزان بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید تهدیدات به فرصت تبدیل شود و تا در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور استفاده شود و از فضای مجازی باید در مسیر مطلوب استفاده شود و استفاده از این فضا در محیط های اداری ممنوع است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی در پایان بیان کرد: بحث پدافند زیستی و اقدام بیوتروریست یک تهدید جدی است که آمریکا و اسرائیل می خواهد جمعیت جوامع اسلامی را کاهش دهد و اقدام به از بین بردن انسان ها، جنگل ها و مراتع و خاک کل کشورها می کند و این اقدام را به دلیل ترس از افزایش جمعیت جوامع اسلامی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.