قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۱۳ آبان روز نمایش قدرتمندی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است، گفت: با توجه به اینکه امسال خصومت آمریکایی‌ها بیشتر ملموس و مشاهده شده ۱۳ آبان بهترین فرصت برای پاسخ به گستاخی‌های آمریکاست.

۱۳ آبان بهترین فرصت برای پاسخ به گستاخی‌های آمریکاست/ تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر حقوق‌های نجومی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،؛ آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه از جمله منکرات اقتصادی در جامعه که در قرآن و احادیث مختلف به آن اشاره شده است، اکر مال به باطل است که در ابعاد مختلف در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این منکرات ربا خواری است، زیرا آور ربا خواری حلال بود مردم سایر فعالیت های پرسود اقتصادی خود را قطع کرده و به ربا مشغول می‌شدند.

وی ادامه داد: پول برای انوری است که اگر به کالا یا چیزی نیاز داشتیم در قبال آن پول پرداخت کنیم و این منکر است که بر روی خود پول معامله صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)  مبنی بر اینکه ربا خواری را ترک کنید و اگر ترک نکنید اعلان جنگ با خدا کرده‌اید، گفت: در هیچ گناهی تا این اندازه لحن تند استفاده نشده است و از جمله منکرات اقتصادی است.

وی مصداق دیگر اکر مال به باطل را راحت خواری و رشوه‌خواری بیان کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم حدیتی در این مورد گفته اند که از آن رشوه را کفر محض اعلام کرده اند و فرد رشوه خوار نباید آرزوی بهشتی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه برخی در جامعه رشوه‌خواری را هدیه و ادای حق و حساب نامگذاری کرده‌اند، تصریح کرد: راحت‌خواری و رشوه بزرگترین اکر مال به باطل بوده و مورد لعن و نفرین پیامبر و ائمه اطهار هستند.

* حقوق‌های نجومی منکر اقتصادی است

وی مصداق بعدی منکر اقتصادی را حقوق‌های نجومی دانست و اضافه کرد: این حقوق‌ها تحت عنوان حقوق‌های دولتی، اضافه کار، کارانه و ... که ده ها میلیون تومان از بیت‌المال دریافت می‌کنند در مقابل افرادی در جامعه که به نان شب خود محتاج هستند نشان دهنده منکر محض اقتصادی است و با عدالت و روحیه اسلامی سازگار نیست.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: افرادی هستند که با واسطه و پارتی بازی از بانک‌ها وام‌های با سود کم دریافت می‌کنند و همان پول را از بانکی با سود بیشتر سپرده می‌کنند و این نمونه بارز رانت‌خواری و حرام‌خواری است که باید هر چه سریع‌تر جلوی آنها گرفته شود.

وی ادامه داد: در حقوق‌های نجومی وقتی از قوه قضائیه سئوال پرسیده می‌شود در جواب می‌گویند که در حال رسیدگی هستند و باید دولت آنها را به ما معرفی کنند و در سئوال از دولت پاسخ آنها این است که اغلب این حقوق‌ها قانونی بوده و در برخی موارد غیرقانونی شروع به اقداماتی کرده‌ایم.

* رسیدگی به حقوق‌های نجومی باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آیت الله مجتهدشبستری افزود: بحث رسیدگی به حقوق‌های نجومی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری و همچنین مردم است که باید هر چه سریع‌تر تکلیف آنها مشخص شود و مفسدان اقتصادی به مجازات خود برسند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه طبق روایت مورخین و محدثین دیروز سالگرد شهادت چهارمین اختر تابناک ولایت و امامت بوده که با خطبه های کهربای خود و مقاومت خود جنایات بنی امیه را افشا کرده و حقانیت و مرام امام حسین را به اثبات رسانده است.

* هشدار نسبت به غذاهای مسموم روحی در جامعه

وی با بیان جدیتی از امام سجاد در خصوص اینکه تعجب میکنم از افرادی که هنگام خوردن غذا بسیار مراقب هستند شی میکروب و مضر به بدنشان وارد نشود ولی در غذای روح چنین حساسیتی نشان نمی‌دهند، گفت: امروزه برخی مسائل از جمله تلگرام، ماهواره، سایتها و ... مسمومیت در افکار و روح مردم ایجاد می‌کند و ار آنجایی که وجود ماهواره در خانه خود یک بلای بزرگ است باید دقت در این امر داشته باشیم تا از این وسایل که توطئه های دشمن برای ترویج فساد است اجازه تاثیر در روحیه خود ندهیم و از آنها اجتناب کنیم.

وی به سالروز شهادت شهید محراب آیت الله قاضی اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از علما و جهادگران انقلاب اسلامی بوده اند که شاگرد اساتید بزرگی هستند و از سال ۴۲ در خدمت امام خمینی(ره) هستند و در ساواک پرونده قطاری داشته و سالیان سال از تبعید به سر برده و علاوه بر این مشکلات با فشارهایی که طاغوت بر وی وارد میکرد اهانت هایی از مردم شنید ولی با بی اعتنایی به کار خود ادامه داد و در راه خدا به شهادت رسید.

وی در همین راستا ادامه داد: امروزه نیز برخی از،افراد هستند نمی‌توانند خدوم افراد انقلابی را ببیند و چون نمی‌توانند به مقام معظم رهبری چیزی بگویند در صدد تضعیف بازوان ایشان و کادر دفتر بیت رهبری هستند و با نشر اکاذیب میخواهند تخریب شخصیت کنند ولی به لطف و عنایت خداوند هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و فتنه‌های آنها رو خواهد شد.

نمیانده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مناسبت دیگر هفته که شهادت دانش آموز بسیجی محمد حسین فهمیده است را نیز گرامی دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) در بیانات خود فرموده‌اند که رهبر جامعه اسلامی آن شهید ۱۳ ساله ای است که نارنجک بر کمر بسته و تانک دشمن را منفجر می‌کند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در خصوص مناسبت ۱۳ آبان نیز گفت: ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز که شهادت دانش آموزان در سال ۵۶، روز تبعید امام راحل به واسطه سخنرانی مقتدرانه در رابطه با قانون کاپیتولاسیون  و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۷ است هر سه حادثه با توطئه و دشمنی شیطان اکبر آمریکا است.

وی ادامه داد: در آن دوران دانش‌آموزان رسالت خود را ایفا کردند ولی امروزه نیز دانش آموزان ادامه دهنده راه قاسم و محمدحسین فهمیده هستند که این را از عزاداری آنها در ماه محرم و حضور در جبهه های نبرد با دشمن می‌بینیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری روزانه هزاران نامه دریافت می‌کنند که در آن جوانان خواستار اجازه از ایشان برای حضور در سوریه هستند ولی ایشان صلاح راه را درس خواندن و جهاد علمی می‌دانند و حتی در دیدار به نخبگان بر مساله پیشرفت علمی و تسریع در این امر تاکید فراوان داشتند.

* دشمنی آمریکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبریز بر حضور گسترده راهپیمایی روز ۱۳ آبان ماه تاکید کرد و گفت: امسال باید همه اقشار مردمی شرکت کنند زیرا در این سال دشمنی و خصومت آمریکا و اسرائیل بسیار ملموس‌تر شده و با فریاد بلند مرگ بر آمریکا و حضور گسترده در این راهپیمایی  جواب آنها را خواهیم داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنان بدعهدی‌های امریکا در توافقات با ایران را یادآور شد و تصریح کرد: علاوه بر این بدعهدی‌ها توقعات بی‌جا از قبیل عدم فعالیت و ساخت تجهیزات موشکی و همچنان مسالمت با اسرائیل را خواستار هستند که این یک درخواست عبث است.

وی به شرایط کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: با همت نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی و تعدای از طوایف و قبایل عراق در حدود ۴۰۰ کیلومتر از اطراف موصل آزاد شده و نزدیک به موصل هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش فتنه‌های و نقشه‌های گوناگونی دارد و خود را نمایندگان اهل سنت معرفی می‌کنند تا اختلافاتی بین مذاهب ایجاد کنند و سعی بر تحویل زمینی سوخته از موصل به مردم عراق دارند.

مجتهد شبستری حضور خودسرانه دولت ترکیه در آزادسازی موصل را نیز بیان کرد و اضافه کرد: آنها مدعی این هستند که زمانی موصل و کرکوک جز خاک ترکیه بوده و الان در تلاش گرفتن این خاک هستند ولی عزم انقلابی ارتش عراق و حشد الشعبی طوایف کرد نشین، حمایت نیروهای مقاومت به زودی شاهد ریشه کنی حضور دولت متجاوز ترکیه و گروه تروریستی داغشان از خاک عراق خواهیم شد و منطقه پاکسازی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.