قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه هشترود گفت: دشمن از تفکر بسیجیان می‌ترسد و نباید حسین فهمیده را از کتاب درسی حذف کرده و عظمت آن را نادیده بگیریم.

انتقاد از حذف شجاعت و ایثار شهید فهمیده از کتب‌های درسی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام علی رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هشترود اظهار داشت: دشمن از تفکر بسیجیان می‌ترسد و نباید حسین فهمیده را از کتاب درسی حذف کرده و عظمت آن را نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و قرآن حتی از نام شهیدان انقلاب اسلامی و شهید فهمیده در هراس است، گفت: عده‌ای خواسته یا ناخواسته درس شجاعت و ایثار شهید فهمیده را از کتب‌های درسی دوران راهنمایی حذف کرده‌اند.

خطیب جمعه هشترود شهید فهمیده را اسوه دانش‌آموزان علی‌الخصوص دانش‌آموزان بسیجی برشمرد و افزود: دانش آموزان با سرلوحه قرار دادن این بسیجی نوجوان می‌توانند نام و پیشرفت‌های علمی و فرهنگی خود را به دنیا ثابت و صادر کنند.

وی افزود: رشادت و از خود گذشتگی شهید فهمیده گونه‌ای بود که امام خمینی(ره) این نوجوان رشید را رهبر خود می‌دانستند.

رحیمی گفت: تشکیل 13 آبان را مرهون سه اتفاق مهم خواند و افزود: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی از مهم‌ترین حادثه این روز مهم بوده است.

وی حفظ وحدت را اولین ابزار برای مقابله با دشمن عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام همواره از همبستگی امت اسلامی در هراس بوده و هستند.

امام جمعه هشترود در ادامه به تقوای الهی مومنان نیز اشاره کرد و گفت: تقوا باعث می‌شود انسان به گناه آلوده نشود.

وی گفت: عده‌ای از ترس خودشان را لال و کر می‌کنند تا مبادا حرف حق را بگویند و این چنین ترس‌ها ساختگی و مادی است اما متقین همیشه شنوا و بصیر هستند.

رحیمی تصریح کرد: انسان‌های باتقوا و پرهیزکار در هنگام دمیدن صور اسرافیل به دستور خدا اصلا هیچ ترسی به خود راه نخواهند داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.