قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه شهرستان ورزقان گفت: سه سال است معدن مس سونگون با این بهانه که ایجاد کارخانجات پایین دستی برای ما صرف نمی‌کند احداث این کارخانجات را در معدن متوقف و تعطیل کرده‌اند.

انتقاد از تعطیلی ۳ ساله کارخانجات پایین دستی معدن مس سونگون

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه ورزقان اظهار داشت: مسئولان برای حل مشکلات اشتغال جوانان تلاش کنند و مشکل بیکاری باید با وجود این همه زیرساخت‌ها ریشه‌کن شود.

خطیب جمعه ورزقان افزود: سه سال است معدن مس سونگون با این بهانه که ایجاد کارخانجات پایین دستی برای ما نمی‌صرفد احداث این کارخانجات را در معدن متوقف و تعطیل کرده‌اند که اگر این طرح‌ها در این شهرستان محقق می‌شد مشکل بیکاری جوانان در این شهرستان برطرف می‌شد.

وی در ادامه از مسئولان شهرستان خواست با برنامه‌ریزی دقیق زمینه تولید اشتغال جوانان چاره‌اندیشی شود اگر مشکل بیکاری در بین جوانان فراهم نشود جوانان به طرف مواد مخدر روی می‌آورند.

امام جمعه شهرستان ورزقان  در بخش دیگری از خطبه‌های ورزقان به فرا رسیدن ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ‌در این روز سه اتفاق مهم در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد که تاثیر زیادی در روند پیروزی و استحکام انقلاب اسلامی داشت.

مهدوی تسخیر لانه جاسوسی،  تبعید امام و اعتراض مردمی و نیز شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در کوران انقلاب از جمله حوادثی است که موجب جاودانه ماندن این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی برپایی شکوهمند راهپیمای ۱۳ آبان تاکید کرد و گفت: حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و آحاد مردم به ویژه مردم قهرمان ایران در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان آمریکا و خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.