قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه شهر مهربان از بی‌توجهی به مشکلات بهداشتی و درمانی این منطقه انتقاد کرد و گفت: گویا مسئولان محترم بهداشت و درمان در استان و شهرستان سراب در گوش خود پنبه فرو برده‌اند و این موارد را نمی‌شنوند.

انتقاد از بی‌توجهی به مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه مهربان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت ۸ آبان سالروز شهادت دانش آموز ۱۳ ساله محمدحسین فهمیده که در ۸ آبان ۱۳۵۹ با ایثار جان خود به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اظهار داشت: بنا به فرمایشات بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) کسانی که شهادت را برای خود زندگی ابدی می‌دانند در مقابل غیر می‌ایستند، اما کسانی که چشمشان به زرق و برق دنیاست، توان ایستادگی و مقاومت ندارند و تسلیم می‌شوند.

امام جمعه شهر مهربان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، محمدحسین‌های زیادی را در دامان خود پرورانده و بسیاری نیز همچون محمدحسین فهمیده شربت شهادت نوشیده‌اند.

خطیب جمعه مهربان افزود: در طول ۸ ساله دفاع مقدس بسیاری از ۱۳ ساله‌ها را به جبهه اعزام نمی‌کردند و آنها نیز می‌گفتند که اگر اجازه ندهید ما به جبهه برویم شماها نیز اجازه ندارید بعد از این روضه حضرت قاسم بن الحسن (ع) را بخوانید چرا که حضرت قاسم نیز در جریان واقعه عاشورا ۱۳ ساله بود.

مرسلی به یک نکته قابل توجه در خصوص دعای مادران برای شهادت فرزندانشان نیز اشاره کرد و افزود: در جریان ۸ سال دفاع مقدس مادران می‌آمدند و می‌گفتند که من یک پسر دارم که آرزو دارم عاقبت به خیر شود و دعا کنید که به فیض شهادت نائل آید.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به این که شهادت طلبی ایرانی‌ها، صهیونیستها را نیز کاملاً مبهوت کرده است، اظهار داشت: روزنامه‌های صهیونیستی نوشته‌اند برای دستیابی به توافقی سازنده با ایران، باید تاکتیک‌ها و حتی متون کتب درسی که با آموزه‌های شهادت طلبی آمیخته شده است تغییر یابد.

وی گفت: باید خطاب به سران رژیم جعلی صهیونیستی گفت که شما افکارتان بیهوده و باطل است و همچنان رهبران کوچک همچون محمدحسین فهمیده‌ها در ایران اسلامی متولد شده و تربیت و پرورش می‌یابند.

خطیب جمعه شهر مهربان همچنین ۸ آبان را که به نام روز بسیج دانش‌آموزی و نوجوان نامگذاری شده است را گرامی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مرسلی با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل ۲ تا ۸ آبان ماه اظهار داشت: پدافند غیر عامل یک نوع پیشگیری است و از وارد شدن خطر به جامعه جلوگیری می کند و پدافند غیرعامل باید در جامعه به فرهنگ تبدیل و نهادینه شود.

امام جمعه شهر مهربان افزود: اگر مردم و جامعه اطلاع کافی از این حوزه داشته باشند، در صورت وقوع رویداد سریع به صحنه می آیند و مسئولان باید درباره مزایا و برکات پدافند غیرعامل به مردم اطلاع رسانی کامل کنند تا جامعه آگاهی لازم را در مراقبت از شریان‌های حیاتی نظام اسلامی داشته باشد.

خطیب جمعه شهر مهربان در ادامه خطبه دوم به ۱۰ آبان ماه سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله سیدمحمد قاضی طباطبائی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره اولین امام جمعه تبریز شهید قاضی طباطبائی که توسط منافقین کوردل در ۱۰ آبان ماه ۱۳۵۸ به فیض شهادت نائل آمد به روح مطهر تمام شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امام شهداء حضرت امام خمینی (ره) درود و صلوات فرستاد.

مرسلی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۳ آبان که به‌نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تاکید فرموده‌اند که علت دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری ایران به‌خاطر تبعیت نکردن از آنهاست و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا نیست بلکه مرگ بر سیاست‌های دولت آمریکاست.

امام جمعه شهر مهربان به اهداف حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: هدف آمریکا از حضور در منطقه حفظ منافع پوشالی و خودساخته خودش می‌باشد و حقوق و بشر و صلح تنها نقابی است که بر چهره این کشور کشیده است تا ماهیت پلید دولت آمریکا بر افکار عمومی هویدا نشود.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد : آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می‌زند که بیشترین و بدترین‌ها جنگ‌ها به دست مستقیم و غیرمستقیم آمریکا رقم می خورد که نمونه بارز آن در عراق، بحرین، یمن، سوریه به عینه مشاهده می‌شود.

مرسلی، داعش را محصول مستقیم آمریکا و و رژیم جعلی صهیونیستی برشمرد و افزود: داعش را بوجود آوردند تا علیه شیعیان و مسلمانان جنگ و کشتار به راه اندازند و اسرائیل در حاشیه قرار گرفته و هر روز بر جمعیت شهرک نشین‌های خود بیافزاید و قتل و کشتار و غارت جزء لاینفک این رژیم جعلی است.

امام جمعه شهر مهربان در پایان خطبه دوم به دو مورد در خصوص منطقه مهربان اشاره کرد و اظهار داشت: در خطبه‌های متعدد نماز جمعه مهربان از مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه مهربان بسیار سخن گفته‌ایم ولی در عمل در راستای توجه به این مشکلات چیزی مشاهده نکرده‌ایم و با کمال تاسف باید گفت که گویا مسئولان محترم بهداشت و درمان در استان و شهرستان سراب در گوش خود پنبه فرو برده‌اند و این موارد را نمی‌شنوند و شاید  هم می‌شنوند ولی نمی‌خواهند توجه کنند.

خطیب جمعه مهربان گفت: علاوه بر اینکه مرکز بهداشتی و درمانی منطقه مهربان فاقد پزشک متخصص است، برخی از پزشکان محترم فعال در این مرکز نیز در مراجعات بیماران، مسائلی را مطرح می‌کنند که در شان و جایگاه یک پزشک متعهد نبوده و شایسته نیست پزشک به همراه بیمار بگوید که چرا بیمار را اینجا آورده‌اید ، این بیمار دارد می‌میرد ببرید در خانه بمیرد و حتی اجازه نمی‌دهد که بیمار را از در مطب وارد کنند که جای بسی تاسف است که پزشک به جای امیدواری دادن، روحیه بیمار و اطرافیانش را تضعیف می‌کند.

مرسلی با اشاره به بلاتکلیفی و نامشخص وضعیت مدیریتی در شبکه بهداشت و درمان سراب، از دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که گفته می‌شود سرپرست بهداشت و درمان و دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب نیز است و همچنین دکتر بایرامی که فعلاً ایشان بعنوان متولی بهداشت و درمان سراب شناخته می‌شود، درخواست بذل توجهات ویژه و رسیدگی به موارد مطرح شده در اسرع وقت را داریم و امیدواریم بحث مشکلات بهداشت و درمان مهربان مجدداً به نماز جمعه کشیده نشود.

امام جمعه مهربان با اشاره به نارضایتی برخی ماموران سرشماری از عدم همکاری اهالی شهر مهربان با آنها در جریان سرشماری نفوس و مسکن از مردم خواست که اگر دنبال ارتقاء، پیشرفت و ترقی هستند با ماموران سرشماری نهایت همکاری را داشته باشند چرا که ملاک عمل مسئولان در هرگونه خدمات رسانی و تخصیص اعتبارات، نتایج سرشماری نفوس و مسکن است و این آمار مبنای عمل خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.