رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مسئولین اگر گرفتار اشرافیت شوند اساس حکومت اسلامی متزلزل می‌شود، گفت: تفسیر وارونه از شخصیت و اندیشه امام (ره) مهم‌ترین نگرانی است.

هشدار محمدیان نسبت به اشرافیت‌گرایی مسئولان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، جت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در چهارمین دوره آموزشی تشکیلاتی «فرزندان روح الله» که با حضور  کانون‌های برگزیده خط امام (ره) دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد (ع) در حال اسارات توانست پایه‌های سلطنت یزید را متزلزل کند و نهضت عظیم ابا عبدالله (ع) را استمرار دهند تا حماسه کربلا را ادامه یابد. ایشان در آخرین وصیت نامه خود به فرزندشان فرمودند که مبادا به کسی ظلم کنید که یاوری به جز خدا ندارد و همواره آخرین وصیت عصاره همان چیزی است که هر انسانی در مصلحت فرزندانش می بیند.

وی افزود: حاضرین در این جلسه اعضای مجموعه کانون‌هایی هستند که خود را فرزندان معنوی امام خمینی(ره) می‌دانند و در بسیاری از مواقع فرزندان معنوی از نظر اندیشه افکار و رفتار می‌توانند از فرزندان نسبی به پدر خود نزدیک‌تر باشند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند قدم‌های خوبی در معرفی امام (ره) و تحلیل درست شخصیت و مکتب ایشان داشته باشد چرا که افراد بسیاری هستند که با عظمت از امام (ره) یاد می‌کنند و ایشان را تجلیل می‌کنند اما پیش از تجلیل، احتیاج به تبیین شخصیت امام (ره) داریم و بیش از تبیین، نیاز به ادامه راه ایشان است.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه برای شناخت و تبیین شخصیت امام (ره) نیازمند یک نگرش عمیق و همه جانبه به شخصیت ایشان هستیم، گفت: در حال حاضر تلاشی که در دانشگاه‌ها بر شناخت شخصیت امام (ره) انجام شده با کمال تاسف، بر اساس ظرفیت موجود نبوده و نیازمند تلاش‌های بسیار بیشتری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آشنایی نسل جوان با شخصیت امام (ره) نگرانی‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین این نگرانی‌ها تفسیر وارونه و یک جانبه از شخصیت و اندیشه امام (ره) است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروزه برخی امامی را معرفی می‌کنند که فرسنگ‌ها از امام واقعی فاصله دارد، گفت: این افراد از شخصیت و اندیشه امام(ره) تنها آنچه را که به نفعشان هست می گویند و حتی آنچه به نفعشان نیست را انکار می کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تاثیرگذارترین شخصیت در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در عصر ما است، گفت: در واقع با توجه به تاثیرگذاری ایشان این امر طبیعی است که برخی تفاسیر غلط از شخصیت امام مطرح شود حتی در زمان حیات ایشان افرادی بودند که امام (ره) را قبول نداشتند اما به دلیل مصالح شخصی و گروهی خود با ایشان همراهی کردند که پس از ایشان درصدد معرفی امامی برآمدند که براساس نفع خودشان باشد.

وی افزود: افرادی نیز بودند که همراه واقعی امام بوده اما بعد از رحلت ایشان در نیمه راه دچار احساس خستگی شدند یا تعلقات مادی بر زندگی آن‌ها سایه افکند. اینان نیز به تفسیر دیگری از امام روی آوردند تا بتوانند خستگی یا دنیاگرایی خود را توجیه کنند.

حجت‌السلام محمدیان خاطرنشان کرد: اگر به مسئله تفسیر وارونه یا یک بعدی توجه نشود ممکن است ما نیز دچار این مشکلات گرفتار شویم و در این میان توجه به نسل جوان اهمیت بالایی دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه توجه و تاکید امام(ره) به مستضعفان و پابرهنه‌ها در همه آثار و سخنرانی‌های ایشان مشهود است، گفت: بدون تردید در اندیشه امام خمینی (ره) توجه به محرومین از اصول مکتب اسلام به شمار می‌آید و براساس این موارد، کسی این مهم را نمی‌تواند انکار کند اما این تفکر یک لازمه دارند که آن لازمه را انکار می‌کنند.

وی افزود: این لازمه، دوری جستن از زندگی اشرافی است که امروز توسط برخی انکار می‌شود به نحوی که حتی افرادی سعی می‌کنند زندگی امام(ره) را اشرافی جلوه دهند تا به زندگی اشرافی خود مهر تاییدی بزنند و در واقع در مقام عمل و حتی گاهی بیان، بر اندیشه امام ره کفر می‌ورزند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تندترین هشدارها و تذکرات امام (ه) در حوزه اشرافیت خطاب به مسئولین است، گفت: این امر بدین دلیل است که اگر مسئولین گرفتار اشرافیت شوند اساس حکومت اسلامی متزلزل میشود و حتی ممکن است نابود شود.

وی گفت: امروز می‌بینیم که گاه مسئولان برای دفتر خود چند صد میلیون هزینه می‌کنند و سپس حقوق‌های نجومی را به بهانه انجام خدمت به مردم توجیه می‌کنند حال سوال اینجاست اینان چقدر با مکتب امام(ره) سنخیت دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه جوانان با مشاهده زندگی اشرافی برخی مسئولین دچار تردید و سرخوردگی می‌شوند، گفت: این امر سبب می‌شود اعتماد به نظام کاهش پیدا کند و از سرمایه اجتماعی کاسته می‌شود که ضرر این از تحریم بیشتر است.

حجت‌السلام محمدیان ادامه داد: سلب و کاهش اعتماد به پایه‌های نظام ضربه می‌زند و خیانتی بالاتر از این سراغ نداریم که افرادی با زندگی اشرافی خود به اساس نظام ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: اگر مردمی بودن از دست برود نظام آسیب می‌بینید و خارجی‌ها به کشور طمع می‌کنند. سیره انبیا همواره بر این اساس بوده که به امت خود توصیه می‌کردند در مقابل طاغوت محکم بایستید و در مقابل خود را به ساده زیستن عادت دهید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجمل گرایی و اشرافیت در در و دیوار حرم امام (ره) به چشم می‌خورد و شبیه آن در هیچ کدام از کشورهای اسلامی وجود ندارد در واقع حرم امام که همواره مخالف اشرافی گری بود و بر فقرا تاکید داشت، امروز نماد اشرافیت است و هیچکس حاضر به پاسخگویی نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بعد دیگری از تفسیر غلط و وارونه اندیشه امام خمینی (ره) افزود: برخی بیان می‌دارند که بحث مبارزه با آمریکا در انقلاب مطرح نبود و پس از انقلاب و به ویژه پس از تسخیر لانه جاسوسی مطرح شد و این هم از مباحثی است که افرادی به صراحت بیان کنند.

وی افزود: یکی از اساتید دانشگاه گفته است آمریکا ستیزی تا پیروزی انقلاب مطرح نبود و پس از انقلاب با اهداف خاصی مطرح شده است. در واقع بسیار عجیب است فردی که استاد دانشگاه است و باید به منابع و اسناد مراجعه کند اینطور به راحتی چنین ادعایی می‌کند درحال که در آثار امام(ره) صدها نمونه تاکید بر آمریکا ستیزی وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: امام در سخنان و آثار خود بیان کرده است که در ایران مجرم اصلی آمریکا است که با پشتیبانی از رژیم پهلوی سبب بر سرکار باقی ماندن این رژیم طاغوتی شده است و تمام این صحبت‌ها به پیش از انقلاب بر می‌گردد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور و فعالیت داشتند و ایران در این رابطه می‌فرمود ما نمی‌خواهیم آمریکا سرپرست ما باشد و نمی‌خواهیم منافع ملت را آمریکا ببرد.

وی درباره سخنان امام (ره) درباره ارتباط با آمریکا گفت: امام فرمودند چنانچه امریکا احترام بگذارد ما هم احترام می‌گذاریم به طوریکه نه به او ظلم کنیم و نه به ما ظلم شود بنابراین تا زمانی استقلال و آزادی کشور تامین نشود ایران با آمریکا گفت و گو نیز نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: در واقع امروز سوال اینجاست که جمهوری اسلامی تا کجا باید عقب نشینی کند و آمریکا چه زمانی راضی می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تفسیر صحیح اندیشه و شخصیت امام(ره) بحثی است که به اساس نظام مرتبط است، ادامه داد: امام خمینی (ره) شخصیتی در لباس انبیاء بود و هویت ایشان ادامه دهنده راه انبیا است بنابراین شناخت و پیروی درست از شخصیت و اندیشه ایشان راه سعادت دنیا و آخرت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.