قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: ششمین جشنواره انگور روستای هزاوه از امروز پنج شنبه ششم آبان ماه آغاز و به مدت سه روز با حضورمسئولین استان مرکزی، با توجه به تقارن ایام برگزاری جشنواره با ماه محرم امسال جشنواره با عنوان انگور میوه بهشتی برگزار شود.

آغاز ششمین جشنواره انگور در روستای هزاوه اراک

سید محمدحسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: روستای هزاوه به دلیل حاصل خیز بودن خاک و شرایط مساعد آب و هوایی از مزیت های گردشگری طبیعی استان مرکزی است و علاوه بر باغ های پرمحصول انگور، وجود خانه امیرکبیر و همچنین آستان مقدس امزاده سلطان احمد(ع)، جد مقام معظم رهبری از نقاط قوت آن است.

حسینی اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۲۰ رقم انگور در هزاوه تولید می شود که توجه به ظرفیت تولیدی این محصول و تولیدهای وابسته به آن می تواند یکی از منابع قوی درآمدزایی و جذب گردشگر در منطقه باشد. وی گفت: در این جشنواره جمعی از باغداران روستای هزاوه انواع انگور و فرآورده های آن را در معرض دید عموم قرار می دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که روستای هزاوه از قطب های مهم تولید انگور و مشتقات آن است ، افزود: این منطقه با توجه به جاذبه های گردشگری مذهبی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان یکی از مناطق مهم نمونه گردشگری روستایی استان است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی روستایی، ضمن شناساندن ظرفیت های اقتصادی کشاورزی در روستاها زمینه ساز حضور گردشگران و سرمایه گذاران است. وی گفت: انگور، کشمش، شیره، باسلق و سایر فرآورده های تولیدی این محصول به عنوان سوغات برجسته استان مرکزی در این جشنواره به بازدیدکنندگان عرضه می شود.

حسینی تشریح کرد: پرونده ثبت جشنواره انگور روستای هزاوه تا یک ماه آینده انجام می شود. روستای هزاوه در ۱۸ کیلومتری غرب اراک که دارای بافت کوهستانی و آب و هوای مناسب برای باغداری و دارای تاکستان های وسیع انگور است.در این جشنواره با وجود غرفه ها، ومحصولات وفرآورده های باغی روستاییان شامل انگور،کشمش ،شیره ،باسلق و… درروز اول جشنواره با استقبال بی نظیرمردم روبه روشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.