۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 469424

سخنگوی دولت در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم ترمیم کابینه در حوزه اقتصادی گفت: تیم اقتصادی دولت چه بد کرده‌ای داشته که جابه‌جا شوند؟

ورشکستگی مردم هدیه دولت در کنترل تورم

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت در پاسخ به این سؤال «که در مسئله ترمیم کابینه برخی معتقد بودند که با توجه به وجود مشکلات اقتصادی ترمیم در این زمینه بیشتر احساس می‌شده و لازم بوده که نظر شما در این زمینه چیست؟ و آیا تیم اقتصادی دولت تا پایان بدون تغییر به کار خود ادامه می‌دهد؟ » گفت: برخی‌ها نوشته بودند وزیر اقتصاد باید تغییر می‌کرد یا استیضاح می‌شد بنده سؤالم این است که چرا باید این اتفاق بیافتد؟ چه بد کرده‌ای آنها دارند که باید آنها را در این فصل با نیروهای دیگری جابه‌جا کنیم؟
نوبخت افزود: بنده سؤالم از شما این است که آیا پاداش آن تیمی که توانسته نرخ تورم بالای ۴۰ درصد را الان به زیر ۸ درصد برساند و رشد منفی ۶/۸ را به ۴/۴ برساند، آیا باید این تیم را بپاشانیم؟ تیمی که منسجم، هماهنگ و هم‌فکر دارند عمل می‌کنند و آثار کارشان را هم دارید می‌بیند.
وی بیان کرد: در شرایطی که قیمت نفت پایین آمد و تا دی ماه سال گذشته هم که تحریم‌ها برداشته نشده بود، در این شرایطی که داشتیم این تیم اقتصادی توانست نرخ تورم را تقلیل دهد که در این ارتباط بنده از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دفاع می‌کنم.
درباره این سخنان شایان ذکر است:

۱- بنابر تأکید کارشناسان اقتصادی- بعضاً حتی حامی دولت- کاهش تورم به قیمت حاکم کردن رکود شدید اقتصادی و ورشکستگی و تعطیلی ده‌ها هزار واحد تولید عملی شد و بسیاری چون احمد خرم معتقدند از نگاه مردم و فعالان اقتصادی، چند درصد تورم در ازای رونق تولید و ایجاد اشتغال، به مراتب بهتر از کاهش تورم به قیمت تعطیلی اقتصاد است.
۲- رشد اقتصادی مدعایی، صرفاً وابسته به افزایش صادرات نفت و به تعبیر اقتصادیون، ‌ رشد بی‌کیفیت است یعنی برآمده از رونق و چرخه چرخ اقتصاد کشور نیست.
‌۳- ستاد اقتصادی دولت فاقد هماهنگی درخور است چندان که در طول ۳ سال گذشته، هر چند وقت یکبار خبر درگیری‌های بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت‌خانه‌های صنعت و نیرو و نفت و جهاد کشاورزی و رفاه و کار با یکدیگر منتشر شده است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    البته نوبخت راست میگه این رشد اقتصادی برای یه عده از نزدیکان و مطلعین اوضاع اقتصادی بوده نه برای اقتصاد کل مملکت!!!تغییر وزرای اقتصادی یعنی اعلام شکست دولت !!!!پس دولت اینکارو نمیکنه . اینها ذخیره های نظام هستند !!!!!!! چرا باید تغییر کنن؟رکود رو کی داده کی گرفته؟؟؟؟؟؟؟بدبختی مردم که مهم نیست پیشرفت سرمیه دارهای خاص مهمه که محقق شده .(من نوبخت رو مستحق اعدام میدونم)