قدس آنلاین– ایلام: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: اگر بخواهیم ایلام را بسازیم باید تولید ناخالص آن ۱۰ هزار دلار در سال باشد و با توجه به جمعیت آن سالانه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده تولید خواهد کرد.

تولید ناخالص در ایلام باید به ۱۰ هزار دلار برسد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، اکبر ترکان در نشست مشترک استانداران ادوار گذشته ایلام با بیان اینکه برای تحقق سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ دستگاه های اجرایی استان ها باید راهبرد و برنامه داشته باشند، اظهار داشت: در سند چشم انداز توسعه آمده است که ایران باید کشوری توسعه یافته و قدرت نخست اقتصادی و تولید علم و دانش در منطقه باشد.

وی افزود: برای تحقق این امر نیازمند داشتن راهبرد، برنامه ریزی و کوشش استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در کشور هستیم.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه از نظر رتبه بندی، تولید ناخالص داخلی کشورهای دنیا با هم متفاوت هستند، افزود: تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۴۰۰ میلیارد دلار است که اگر بر جمعیت ۸۰ میلیونی کشور تقسیم شود، سهم هر نفر در سال۵ هزار دلار است که این رقم در آمریکا به ازای هر نفر در سال ۴۰ هزار دلار است.

اکبر ترکان با بیان اینکه باید سهم صنعت استان در تولید داخلی و سند چشم انداز ۱۴۰۴ توسعه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد دلار باشد، یادآور شد: اگر بخواهیم ایلام را بسازیم باید تولید ناخالص آن ۱۰ هزار دلار در سال باشد و با توجه به جمعیت آن سالانه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده تولید خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.