وام ازدواج از مهمترین تسهیلاتی است که دولت برای ازدواج جوانان در نظر گرفته و افزایش 7 میلیون تومانی آن خبری خوشی برای جوانان در شرف ازدواج است.

چگونه و از کدام بانک ها وام ازدواج بگیریم؟

یکی از مهمترین تسهیلاتی که دولت برای ازدواج جوانان در نظر گرفته، وام ازدواج است که افزایش 7 میلیون تومانی آن خبری خوش برای جوانان در شرف ازدواج به نظر می رسد.
البته ناگفته نماند بسیاری از متقاضیان مدت های طولانی را در صف دریافت این تسهیلات سپری کرده اند؛ تسهیلاتی که با هزینه های فعلی چندان چشمگیر به نظر نمی رسد اما همین مبلغ اندک نیز گره های زیادی را از زندگی جوانان باز کرده است.
در گزارش باشگاه خبرنگاران،  به چگونگی روند دریافت وام ازدواج 10 میلیون تومانی می پردازیم.


چگونه وام ازدواج بگیریم؟

مدارک وشرایط
اولین شرط برای دریافت وام ازدواج که برای هریک از زوجین 10 میلیون توان در نظر گرفته شده ،دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران است. همچنین این تسهیلات به  کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور است، پرداخت می شود.

طبق قوانین دریافت این تسهیلات متقاضیان سایر ادیان های رسمی که اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابهی که از سوی مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد  نیز معادل عقدنامه تلقی شده  و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود . در ادامه مدارکی که برای دریافت این وام عنوان شده نیز باید به دارا بودن ، اصل و کپی سند ازدواج، کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین، شناسنامه‌های ضامنین، کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین، کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن و کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین اشاره کرد.لازم به ذکر است که این تسهیلات فقط یکبار و تنها تا یکسال پس از تاریخ وقوع عقد امکان دریافت دارد.

ضامن
یکی از مسائل مهم برای دریافت وام ارائه ضمانت نامه های معتبر است که برای دریافت تسهیلات وام ازدواج نیز اگر متقاضی دریافت تسـهیلات ازدواج ، کارمند رسمی یا پیمانی دولت ، نیروی  نظامی و انتظامی ، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد ، کمیته امداد ، هـلال احمر) باشد، در صورتی که مانده حقوق متقاضی کفایت نماید با ارائه فـیش حقوق و  حکم کارگزینی نیازی به اخذ ضامن نیست؛ در غیر این صورت باید ضمانت یک نفر کارمند رسمی ، پیمانی ، بازنشسته دولت ، نــیروی نظامی و انتظامی ، نـــهـادها و مـوسسات  عمومی (نظیرشهرداری و بنیاد ، کمیته امداد ، هلال احمر) ، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال ، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی یا ضمانت کاسب دارای پروانه کسب  برای متقاضی وجود داشته باشد، همچنین ضامن می‌تواند یک نفر مشتری دارای حساب جاری فعال و خوش حساب (به تایید و تشخیص شعبه پرداخت کننده) باشد.


ثبت نام در سایت

چگونه وام ازدواج بگیریم؟

افراد واجد شرایط فوق با مراجعه به  سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نشانی www.ve.cbi.ir و با تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری ده رقمی، پس از مشخص شدن شعبه مربوطه با مدارک فوق به بانک عامل مراجعه کرده و نسبت به اخذ وام اقدام کنند.
مدت زمان بازپرداخت وام در نظر گرفته شده برای  ازدواج 48 ماه (4 سال) بوده که سررسید اولین قسط نیز یک ماه پس از دریافت وام است. همچنین  نرخ کارمزد برای این تسهیلات 4 درصد در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است شرایط و مدارک ثبت نام برای ایثارگران (شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) نیز همانند متقاضیان عادی است اما میزان تسهیلات به میزان دوبرابر افراد عادی است. بدین منظور ارائه معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مورد نیاز است.
لازم به ذکر است پس از تعیین شعبه تنها 12 روز برای مراجعه به شعبه زمان دارید ضمن اینکه  اگر متقاضی پس از پذیرش توسط شعب بانک ها ظرف مدت دوماه کلیه مدارک خود را تکمیل ننماید، نام وی از سامانه حذف خواهد شد.
 لیست بانک هایی که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را پرداخت می کنند در جدول زیر آورده شده است:

اسامی بانک‌ها

آیا وام ازدواج 10 میلیون تومانی پرداخت می‌کنید؟

توضیحات

بانک سپه

پرداخت می شود

در حال حاضر متقاضیان معرفی شده از سهمیه بانک یبشتر شده اند و تا ابلاغ بودجه جدید فعلا پرداخت متوقف شده است

بانک ملت

پرداخت می شود

-----

بانک تجارت

پرداخت می شود

-----

بانک انصار

پرداخت می شود

بعضی از شعب به صورت محدود

بانک سامان

پرداخت می شود

بعضی از شعب

بانک رفاه

پرداخت می شود

-----

بانک قوامین

پرداخت می شود

بعضی از شعب

بانک قرض  الحسنه مهر ایران


 پرداخت می شود

در تمامی شعب

بانک ملی

پرداخت می شود

بشرط تامین بودجه شعب

بانک اقتصاد نوین

پرداخت می شود

بعضی از شعب

بانک پارسیان

پرداخت می شود

-----

بانک ایران زمین

پرداخت می شود

فعلا متوقف شده است

بانک کشاورزی

پرداخت می شود

صف انتظار دریافت وام طولانی است

بانک توسعه تعاون

پرداخت می شود

----

بانک دی

پرداخت می شود

در تمامی شعب

بانک پاسارگاد

پرداخت می شود

در بعضی شعب

بانک آینده

پرداخت نمی شود

کلیه تسهیلات تا آبان ماه پرداخت نمی شود

بانک صادرات

پرداخت می شود

بانک شهر

پرداخت نمی شود

-----

بانک حکمت ایرانیان

پرداخت نمی شود

اسم این بانک به اشتباه در سامانه تسهیلات ازدواج ثبت شده است

بانک مسکن

پرداخت می شود

-----

بانک قرض الحسنه رسالت

پرداخت می شود

در بعضی شعب

موسسه مالی و اعتباری ملل(عسکریه)

پرداخت می شود

موسسه کوثر

پرداخت می شود

در بعضی شعب

صندوق کارآفرین امید

پرداخت می شود

کلیه شهرستان بجز تهران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.