قدس آنلاین – یزد: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی « مدهامتان» یزد گفت: پیامبر اکرم (ص) دو گوهر ارزشمند را به امانت گذاشتند و به تک تک ما نیز سفارش کردند که آن دو گوهر قرآن و عترت بود.

اختتامیه جشنواره قرانی مدهامتان یزد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد اظهارداشت: ما در ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معتقدیم هر اقدامی در مجموعه کانون ها باید بهره ای از قرآن و عترت برده باشد وگرنه جز ماموریت های ما نیست و ما را به بی راهه هدایت می کند.

مرتضی طاهریان خاطرنشان کرد: اگر در حوزه تئاتر، سرود، فعالیت های فرهنگی می خواهیم فعالیت کنیم باید از قرآن و عترت بهره گرفته باشد و کاری در مجموعه کانون های مساجد موفق می دانیم که از این دو گوهر بهره گرفته باشد و به همین علت است که یکی از مهمترین برنامه های ما در یازده دوره گذشته به صورت جدی برگزار شده مجموعه مسابقات مدهامتان بوده که در طول سال های اخیر با جدیت برگزار شده است.

وی گفت: ما استان یزد را همین گونه بر اساس فعالیت های قرآن و عترت سرآمد می دانیم و به همین دلیل است که بخشی از جامعه قرآنی ما وابسته به استان هستند.

طاهریان افزود: مجموعه کانون های مساجد به عنوان یکی از مجموعه های موثر در حوزه فرهنگ به موضوع قرآن اهتمام ویژه داشته است.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: طرح تلاوت نور از ابتداعات این مرکز است که بالغ بر 29 هزار مرکز این طرح را انجام می دهند و در مرحله بعد موضوع تفسیر در دستور قرار گرفت که 7 هزار مرکز نیز این زمینه فعال هستند.

طاهریان گفت: احیای جلسات سنتی قرآن کریم در مساجد از دیگر برنامه های ما بود که برکات زیادی داشته است زیرا در برخی زمان ها این برنامه ها کمتر مورد توجه قرار گرفت اما ما برای احیای آن تلاش کردیم.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: شهید حاج حسن دانش از افتخارات قرآنی استان یزد بودند که یاد این شهید را باید در هر محفل قرانی گرامی بداریم زیرا از سرمایه های بزرگ ما بوده است.

 آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآنی « مدهامتان» استان یزد گفت: ساختار انسان به نحوی است که حکم نور دارد و مادامی که این لامپ روشن است امداد و اتصال به معدن برق را می خواهد و اگر نباشد خاموش می شود.

وی افزود: خداوند متعال ماخذ و مبدا تمامی موجودات و همه نعمت ها و کمالات است و هرچه به انسان می دهد این کمال هایی برای انسان است و این عنایت های خدایی همیشه باید ادامه داشته باشد و اگر نباشد تمامی این نورها خاموش می شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر علت وجودی ما نباشد ادامه ما نیز وجود نخواهد داشت و خداوند متعال علت محدثه ما است و هر لحظه در معرض امدادهای خدا هستیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: ما باید زندگی خود را خدایی کنیم و خدا در زندگی ما حاکم باشد زیرا همه چیز برای او است و رضایت خدا باید در زندگی ما حاکم باشد.

وی ادامه داد: دشمن می تواند ما را از خدا غافل کند و توجه ما را از اصل خود منحرف به چیزهای دیگر کند و این عشق و علاقه و توجهی که باید از خدا باشد این را سعی دارند تا غافل شویم.

امام جمعه یزد بیان کرد: فضای مجازی یکی از راهکارهای دشمنان برای ایجاد غفلت است و دنیای غرب و استکبار از این طریق می خواهد ما را از دین جدا کند.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: والدین باید تلاش کنند تا فرزندان خود را بر اساس فطرت خود تربیت کنند تا در دنیا ارزشی برای جامعه باشند.

وی ادامه داد: مساجد ما پایگاه های خدایی هستند و یکی از راههای که باید این را برویم تا با این فضای فاسد مجازی مقابله کنیم و جوانان را با وظایف خود آگاه کنیم مساجد است              

امام جمعه یزد گفت: الان مساجد ما فعال نیست و فقط برای نماز فعال است اما مساجدی که کانون ها را دارند فعال هستند اما باید مساجد تمام روز را فعالیت کنند و پایگاهی برای همه مردم باشد.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی برویم که روحانی و مسئولان مساجد باید در تمام روز در مساجد باشند و جوانان و افراد را به مساجد جذب کنند و برای انها برنامه ریزی کنند.

وی افزود:  از مساجد نباید غفلت کرد و باید جوانان را در مساجد جذب کنیم و آنها را در مساجد فعال کنیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما باید از این طریق جوانان را بدست آوریم و احکام الهی را بیان کنیم و آنها را به سمت کمال الهی حمایت کنیم و از دست دشمنان دور کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.