قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: مرکز ملی تشخیص بیماری های ماهیان سردابی به عنوان مرکز معین ( مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور) استان های همجوار عمل می کند.

نقش مهم مرکز  تشخیص بیماری های ماهیان سردابی استان در کنترل  بیوتروریسم آبزیان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،مدیر کل دامپزشکی استان گفت: سالانه حدود نهصد و هشتاد نمونه که 1 هزار و 711 آن آزمایشات ویروس شناسی، 1 هزار و 830 مورد کشت باکتری و 200 مورد آزمایش قارچ شناسی و انگل شناسی می باشد که از استان های خوزستان، اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و استان چهارمحال و بختیاری دریافت می شوند که پس از اطمینان از سلامت آن ها اجازه ورود به مزارع پرورش ماهی کشور پیدا می کنند.

عبدالمحمد نجاتی افزود: مرکز ملی تشخیص بیماری های ماهیان سردابی به عنوان مرکز معین ( مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور) استان های همجوار عمل می کند.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک با نصب و راه اندازی دستگاه ریل تایم پی سی آر که خریداری شده است کمک شایانی در اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید ماهیان سردابی استان و استان های همجوار خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه حدود 17 هزار تن ماهی قزل آلا مقام اول تولید این نوع ماهی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.