قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری ۲۵ برنامه در هفته قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌ها در نظر گرفته شده که جشنواره‌ هنری نقاشی، خوشنویسی و جشنواره آواها از جمله این برنامه‌ها است.

۲۵ برنامه فرهنگی و پژوهشی هفته قرآن و عترت در خراسان جنوبی  برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، احمد محبی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی متنوعی برای هفته قرآن و عترت تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: در قسمت هنری جشنواره نقاشی در دو رشته مدادرنگی و رنگ روغن، در بخش خوشنویسی در دو رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق و همچنین پوسترسازی، صنایع دستی، نمایش خیابانی، تذهیب، فیلم، فیلم نامه نویسی و عکس از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی بیان کرد: جشنواره شعر، داستان نویسی، جشنواره پژوهشی در دو بخش پایان‌نامه و مقاله و همچنین مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۱۵ جزء و حفظ عمومی (۱۰ جزء) و قرائت از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت است.

محبی ادامه داد: در هفته قرآن و عترت خراسان‌جنوبی جشنواره آواها و نغمات شامل تواشیح، ابتهال، اذان و انشاء‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود و در حال رایزنی هستیم تا اِلمان یکی از میادین شهر تبدیل به نماد و اِلمان قرآنی شود.

وی افزود: اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، شهرداری، سپاه استان، نیروی انتظامی و ارشاد خراسان‌جنوبی ادارات و سازمان‌های دخیل در برگزاری برنامه‌های این هفته هستند.

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد ۲۵ برنامه در این هفته اجرا می‌شود یادآور شد: ارشاد خراسان‌جنوبی ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌های این هفته در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.