ثابتی با بیان اینکه عده‌ای به قوه قضاییه فشار وارد می‌کنند تا مهدی هاشمی آزاد شود گفت: دستگاه قضا با اقتدار و استقلال بیشتری با وابستگان قدرت برخورد کند.

خواسته‌ای از دستگاه قضا درباره پرونده مهدی هاشمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجتبی ثابتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ درباره برخی فشارها به قوه قضاییه درباره پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی گفت: از قدیم این فشارها بوده و کم نبودند کسانی که خواستار آزادی مفسدین اقتصادی مانند مهدی هاشمی و شهرام جزایری شدند و به‌تازگی هم با خبر شدیم وزیر نفت گفته بابک زنجانی نباید اعدام شود.

وی با بیان اینکه برخی براساس منافع و وابستگی‌های حزبی یا خانوادگی و شخصی، قوه قضاییه را محاصره می‌کنند، تصریح کرد: واقعیت این است که هیچ کدام از این فشارها صالح و نافذ برای اظهار نظر نیستند. ای کاش یکبار برای همیشه دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی به صورت علنی برگزار می‌شد تا مردم می‌دیدند که چه اتفاقاتی صورت گرفته و چه مجموعه‌هایی برای مفاسد خاندان هاشمی و مخصوصاً مهدی هاشمی در تکاپو هستند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه از اول انقلاب شاهد فشارهایی از جانب صاحبان قدرت به مردم بودیم و خیلی‌ها ادعا می‌کنند که مجرمین سیاسی و امنیتی باید آزاد شوند، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که مهم‌ترین اصل در حوزه قانون، استقلال است. اگر عدالت برای مردم بی‌پناه رعایت شود اما برای کسانی که وابسته به قدرت هستند و مناسبات سیاسی و خانوادگی دارند رعایت نشود،  مردم دیگر به دستگاه قضا اعتماد نمی‌کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ با تأکید براینکه دستگاه قضا باید با اقتدار و استقلال جدی‌تر با کسانی که وابستگی به قدرت سیاسی و تشکیلاتی دارند برخورد کند، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده استقلال قوه قضاییه زیر سوال برود، اعتماد مردم به این دستگاه از بین خواهد رفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد که یکی از مسائلی که با حیثیت نظام بازی می‌کند برخورد دوگانه دستگاه قضایی است و دستگاه قضا اگر از این اصول کوتاه بیاید باید پاسخگوی افکار عمومی و مطالبات مردم مخصوصاً نخبگان باشد.

این فعال دانشجویی در پایان اعلام کرد که دستگاه قضا مقتدرانه در برابر فشارها در پرونده مهدی هاشمی ایستادگی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.