در حالی که محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی انصارالله یمن ادعای مقام های عربستان سعودی علیه کشورش درباره شلیک موشک به سمت مکه را تکذیب و هدف از طرح چنین موضوعی را برانگیختن احساسات مسلمانان عنوان کرده است، رسانه های متخاصم آل سعود در اقدامی مضحک و دروغگویانه و با سواستفاده از اماکن مقدسه مسلمانان، به دنبال نوعی فرار به جلو و توجیه تجاوز آشکار خود به یمن برآمده اند.

موشک های انصارالله کابوس بی پایان سعودی ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، مقامات عربستان که اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده اند و راهی برای برون رفت از بحران خودساخته پیدا نکرده اند، هیچگاه فکر نمی کردند که به رغم بمباران های گسترده جنگنده - بمب افکن های خود، روزی یمنی ها بتوانند موشک های بومی خود را توسعه دهند و به سوی اهداف نظامی در عمق خاک این کشور شلیک کنند.
تلاش مضحک و جاهلانه رسانه های متخاصم سعودی در حالی شدت گرفته است که عبدالسلام، ادعای ائتلاف تحت سرکردگی عربستان مبنی بر رهگیری و ساقط کردن یک فروند موشک بالستیک شلیک شده توسط ارتش یمن به سمت مکه مکرمه را تکذیب و تاکید کرده است که موشکی که به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده شلیک شده به هدف اصابت کرده است.
سخنگوی رسمی انصارالله یمن تاکید کرده که آنچه سعودی ها درباره حمله به مکه مکرمه ادعا می کنند، مضحک است زیرا ما آماده ایم جان خود و هرآنچه را که داریم برای حمایت از مکه مکرمه بدهیم.
تلاش ناکام رسانه های آل سعود و برخی کشور های وابسته به آن در حالی افزایش یافته که بسیاری از رسانه های جهان از تجاوز نظامی عربستان علیه یمن با مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنا عمان) و کشورهای مصر، اردن، سودان و مغرب با حمایت آمریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی، اظهار نگرانی کرده اند. 
روزنامه های غربی متفق القول هستند که تصمیم عربستان درباره حمله گسترده علیه یمن به دلیل نگرانی از نیروهای جنبش مردمی انصارالله، یک تصمیم عجولانه است که می تواند پایه های نظام آل سعود را در عربستان به لرزه درآورد. 
تحلیلگران سیاسی معتقدند که این همان باتلاقی است که خبرگان نظامی و سیاسی آشنا به طبیعت صعب العبور وکوهستانی یمن به عربستان هشدار داده بودند، اما آنها همچنان که در مورد سوریه بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری قانونی این کشور از حکومت سماجت کرده اند بر ادامه جنگ در یمن نیز لجاجت دارند. 
محمد بن سلمان فرزند جاهل و نابلد شاه تازه به قدرت رسیده عربستان که پس از روی کارآمدن پدرش زمام امور را به عنوان جانشین ولیعهد در این کشور برعهده گرفت با چراغ سبز آمریکایی ها از فروردین سال گذشته جنگ علیه یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن آغاز کرد. 
این در حالی است که به گفته ناظران سیاسی مشارکت 10 کشور عربی در ائتلاف عربستان با هدف حمله به یک کشور عربی دیگر، اقدامی بی سابقه در تاریخ معاصر بوده است که تبعات آن اکنون به شعاع چند صد متری ریاض هم رسیده است.
یک روزنامه نرو‍‍ژی درباره حمله عربستان به یمن نوشته است که تصمیم حمله به این کشور تصمیم آسانی نبود، بلکه در این مسیر شگفتی هایی وجود دارد که عربستان باید بهای آن را پرداخت کند. 
روزنامه نروژی افزود: اولین شگفتی باز شدن پرونده مرزها با عربستان است. سعودی ها در گذشته بیش از 400 هزار کیلومتر مربع از زمین های یمن را غصب نموده و به خاک خود ضمیمه کرده و این مناطق را به استان های نجران و عسیر متصل کرده اند و یمنی ها هنوز این مساله را به خوبی به یاد می آورند. 
اکنون بیشتر مردم این مناطق یمنی هستند و نیروهای جنبش مردمی انصار الله هم در حمله به مناطق مرزی عربستان و اسارت افسران و سربازان و حمله به پایگاه های موجود در این مناطق، تجربه زیادی دارند. تجربه های جنگی انصارالله در گذشته در حالی بود که آنان گروهی شبه نظامی بودند، اما اکنون که از امکانات نظامی بیشتری برخوردارند، ریاض را با مشکلات زیادی در این خصوص مواجه خواهند کرد. 
سعودی ها در مدتی که گذشت به خوبی به قدرت و وحدت یمنی ها بخصوص پس از تشکیل شورای عالی سیاسی و تشکیل مجلس نمایندگان این کشور پی بردند و می دانند که انصارالله توانایی عجیبی در بسیج و نقل و انتقال نیروها از یک جبهه به جبهه دیگر دارند.
جنگنده - بمب افکن های کشورهای ائتلاف حمله به یمن که از حمایت غربی ها نیز برخوردار بودند طی یک سال گذشته حملات وسیعی را به مناطق مسکونی و زیرساخت های شهری یمن داشته و باعث ویرانی بسیاری از منازل مردم و کشته یا مجروح شدن هزاران نفر و آوارگی صدها هزار نفر شدند. 
اما ارتش یمن و انصارالله نیز کوتاه نیامده و با ورود به مناطق مرزی و با حملات موشکی گسترده به پایگاه های نظامی در خاک عربستان، خسارت ها و تلفات سنگینی به متجاوزان سعودی وارد کرده اند، خساراتی که اکنون ریاض را آشفته و عصبانی کرده است.
سعودی ها در این مدت خیلی تلاش کردند تا میان گروه های مقاومت مردمی یمن از جمله حزب گنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح و انصارالله با شیوه های زور و تهدید از یک طرف و وعده و وعیدهای کلان از سوی دیگر اختلاف بیاندازند، اما نه تنها در این کار موفق نبودند بلکه بر اتحاد آنها نیز افزود و اخیرا به تشکیل شورای عالی سیاسی برای اداره یمن دست زدند که این کار خشم ائتلاف سعودی را دوچندان کرده است. 
ائتلاف عربستان سعودی در طول 20 ماهی که از این جنگ گذشت مرتکب جنایت های جنگی زیادی مثل استفاده از بمب های خوشه ای و نیز کشتار کودکان و زنان یمنی شد که مورد اعتراض سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری بین المللی نیز قرار گرفته است.
روزنامه واشنگتن پست در این زمینه و پس از شروع تهاجم نظامی عربستان به یمن در یادداشتی با نگاهی به تاریخچه مداخلات خارجی در یمن نوشت: در سال های دهه 1960، مصر به باتلاق نبردی طولانی و پرهزینه در یمن وارد شد و دولت قاهره بهای بسیار سنگینی برای این مداخله نظامی در یمن پرداخت کرد به طوری که بیش از 10 هزار سرباز مصری کشته شدند و بدهی های سنگینی روی دست آنها باقی گذاشت.
با گذشت یک سال از اولین حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع عربستان در صافر که منجر به هلاکت دهها نظامی سعودی شد و پیشرفت چشمگیر فناوری موشکی یمنی ها موجبات افزایش نگرانی های عربستان و همراهانش را فراهم کرده است.
در حالی که توسعه یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، آهنگ وداع با متجاوزان و ناقوس مرگ آنها را نواخته است، چهارم سپتامبر اولین حمله موشکی نیروهای یمنی با موشک توشکا به اردوگاه متجاوزان عربستانی و همراهانشان در صافر، خاطره ای فراموش نشدنی و تاریخی در مسیر استقلال و پیروزی غرورآفرین نیروهای یمنی است. 
در حالی که عربستان با آغاز جنگ همه جانبه علیه یمن قصد داشت توان موشکی ارتش یمن را به بهانه تهدید برای امنیت عربستان و کشورهای همسایه طی دو عملیات طوفات قاطع و بازگشت امید، نابود کند، اما تا امروز که بیش از 20 ماه از این تجاوز می گذرد نه تنها توان موشکی یمن تضعیف نشده بلکه روز به روز شاهد پیشرفت همه جانبه بوده به طوری که این موشک ها اکنون عمق خاک عربستان را هدف قرار می دهند. 
آنچه العسیری سخنگوی ارتش عربستان ادعا کرده بود که در هفته های اول جنگ ما اهداف خود در یمن را محقق می سازیم، پس از گذشت یک سال و نیم تجاوز نه تنها عملی نشده بلکه شهر طائف و مناطق مرزی و عمق خاک عربستان در تیررس موشک های یمنی قرار گرفته و این درحالی است که عربستان توان مقابله با آن را ندارد.
ارتش و کمیته های مردمی یمن منطقه مشرف بر نجران و مناطق گسترده ای از عسیر و جیزان را به تصرف خود درآورده و شکست فجیعی به نظامیان عربستانی وارد ساخته و یگان موشکی یمنی ها ضربات مهلکی بر عمق خاک عربستان وارد آورده است به طوری که این کشور مجبور به اعتراف به شکست خود شد و با همدستی آمریکا طرح اخیر جان کری وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر خلع سامانه موشکی یمن را که همواره کابوسی برای عربستان بوده مطرح کرده است. 
این اولین بار در 20 ماه تجاوز عربستان به یمن که حاصل آن کشتار ده هزار نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر و تخریب زیر ساخت ها یمن بوده که یگان موشکی این کشور شهر جده پایتخت اقتصادی و حیاتی عربستان را هدف موشکی خود قرار داده است؛ اقدامی که موجی از ترس و هراس را در میان مقامات رژیم سعودی به همراه داشته است.
اگرچه رژیم آل سعود با فضاسازی رسانه ای تلاش می کند تا حمله موشکی ارتش یمن به فرودگاه جده را تحریف کرده و آن را حمله به مکه مکرمه جلوه دهد اما این تلاش ها همچون دیگر اقدامات گذشته این رژیم، نتیجه ای جز شکست به همراه نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    البته به نظر ال سعود در نام گذاری عملیات باید احترام گذاشت ولی من اگر جای انها بودم بجای نام "طوفان قاطع " نام " نسیم وزنده " رو برای این عملیات انتخاب میکردم فکر کنم بیشتر به این عملیات بخوره