قدس آنلاین- فاطمه معتمدی: نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره پاسکاری مسأله حقوق نجومی بین سه قوه و اینکه متولی اصلی رسیدگی به این مسأله متوجه کدام یک از قوای سه گانه کشور است به خبرنگار قدس، گفت: در بحث حقوق نجومی مشکل این است که هر کس موضوع را به دیگری حواله می‌دهد که این مسأله سبب می‌شود کار روی زمین بماند.

دولت در آزمون حقوق های نجومی رفوزه  شد/  اقدامات آستان قدس رضوی الگویی برای سازمان های دولتی و خصوصی

احمد توکلی در این باره که وظیفه اصلی در بحث رسیدگی به حقوق نجومی با کیست، افزود: هر یک از قوای سه گانه در این خصوص دارای وظایفی هستند که باید برابر آن اقدام کنند، البته وظیفه اصلی با دولت است با این توضیح که بحث حقوق نجومی جرم عمومی است، بنابراین دولت موظف به دخالت است.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار قدس مبنی بر اینکه نمره دولت دربرخورد با حقوق نجومی از دید شما چند است، افزود: نمره نمی‌دهم چون اگر قرار باشد نمره‌ای داده شود دولت رفوزه می‌شود.وی درباره عملکرد سه قوه در بحث عملیاتی کردن نامگذاری امسال تصریح کرد: همه حرف می‌زنند و کمتر عمل می‌کنند.
این اقتصاددان درباره اینکه چرا با اینکه بیش از 10 سال است مباحث اقتصادی محور نامگذاری سال است اما در عمل شاهد خروجی قابل توجهی نیستیم و در این بین کم کاری بیشتر متوجه کدام یک از سه قوه است، گفت: نباید تفکیک کرد بلکه سیستم باید عمل کننده باشد که اگر عمل نکند قضیه همان می‌شود که سال‌هاست این نامگذاری‌ها در حد حرف باقی مانده است و کار خاصی انجام نشده است.

  اقدام آستان قدس رضوی الگویی برای سازمان های دولتی و خصوصی
نماینده چهار دوره مجلس با بیان اینکه به دنبال مقصر واحدی نباشید، یادآور شد: البته دولت قدرت دارد؛ زیرا پول و منابع در اختیار دارد، بنابراین باید در این محور بیشتر کار کند. وی درباره اینکه در راستای عملیاتی شدن نامگذاری امسال بتازگی تولیت آستان قدس رضوی براستفاده از اقلام و کالاهای ایرانی در تمامی خریدها توسط زیرمجموعه این نهاد، تأکید دارد، آیا این حرکت می‌تواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی باشد، گفت: جهت گیری تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با این نهاد در خریدها از اقلام ایرانی استفاده کنند، یک جهت گیری مثبتی است که باید به عنوان الگویی مورد توجه دیگر بخش‌های کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید تقاضای محدود کشور متوجه تولید داخل شود، اذعان داشت: وقتی از کالای خارجی استفاده می‌شود در واقع تقاضای کم داخلی متوجه خارج از کشور می‌شود و در عمل منجر به افزایش رکود می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.