قدس آنلاین:بجنورد- کبری علی آبادی: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: اکنون سیستم گرمایشی ۷۴۸ مدرسه دراین استان استاندارد نیست.

سیستم گرمایشی ۷۴۸ مدرسه خراسان شمالی استاندارد نیست

ابوالقاسم بابایی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: اکنون سیستم گرمایشی سه هزار و 86 کلاس درس استان نیاز به استاندارد سازی دارد.

وی افزود: برای تامین ایمنی دانش آموزان استان در مدارس، قرار است بخاری های گازی از کلاس های درس برچیده و حدف شده و به جای آن سیستم های گرمایشی استاندارد اجرا شود.

وی از اختصاص حدود هشت میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان طی امسال خبر داد و اظهار داشت: امسال 7.8 میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص یافته است و قرار است 780 کلاس درس با این میزان اعتبار به سیستم های استاندارد گرمایشی تجهیز شوند.

بابایی گفت: تا کنون یک هزار و 340 کلاس درس در 401 مدرسه از استان، به سیستم های تابشی و یک هزار و 45 کلاس درس در قالب 210 مدرسه به سیستم های گرمایشی پکیچ و موتورخانه مجهز شده است.

به گفته مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی تا پایان سال 97 تمام بخاری های گازی از آموزشگاه های استان حذف می شوند.

وی با اشاره به این که اولویت استاندارد سازی سیستم های گرمایشی، مدارس روستایی است، افزود: با توجه به این که وقتی مدارس به گاز مجهز می شوند از سهمیه نفت محروم می شوند برای همین اولویت این اداره کل مدارس روستایی است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی ادامه داد: موتورخانه، پکیچ و بخاری های تابشی از جمله سیستم هایی هستند که در مدارس استاندارد شده مورد استفاده قرار گرفته شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.