عیسی جعفری، با نامشخص خواندن حجم شیر خشک وارد شده به کشور گفت: این‌که چه میزان شیر خشک به کشور وارد شده است، مشخص نیست ولی آنچه واضح و روشن است، ورود غیرقانونی و قاچاق این محصول به کشور است. "

شیر خشک به کشور قاچاق می‌شود!

به گزارش قدس انلاین عیسی جعفری گفت: حجم بالای قاچاق شیر خشک به کشور صنعت شیر کشور را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارخانه‌های داخلی، توان تولید شیر خشک را دارند و ورود این محصول به کشور تنها با انگیزه‌های سودجویانه انجام می‌گیرد.

وی، شیر خشک‌های موجود در بازار را قاچاق خواند و افزود: آمار دقیقی از حجم ورود شیر خشک به کشور وجود ندارد و متولیان مبارزه با کالای قاچاق باید آمار میزان ورود شیر خشک قاچاق به کشور را اعلام کنند.

جعفری، با غیررسمی خواندن آمار ورود سالانه 11 هزار تن شیر خشک به کشور بیان کرد: این‌که به‌صورت واقعی چه میزان شیر خشک به کشور به صورت غیرقانونی وارد می‌شود، مشخص نیست، ولی آنچه اهمیت دارد ورود غیرقانونی این محصول به کشور است.

وی تصریح کرد: میزان واردات رسمی شیر خشک به کشور ناچیز است و مشکلی را برای دامداران و صنعت شیر کشور ایجاد نمی‌کند، ولی حجم بالای قاچاق این محصول صنعت شیر کشور را در تنگنا قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: قاچاق شیر خشک به کشور آسیب‌های جدی را به دامداران وارد می‌کند و دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا باید در این زمینه اقدام جدی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.