قدس آنلاین – سبزوار: رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: طی مراسمی در سبزوار تفاهمنامه همکاری بین المللی بین دو دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه سوربن فرانسه منعقد شد.

امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاههای سوربن و حکیم سبزواری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکتر جواد حدادنیا در این مراسم با بیان اینکه تبادل استاد، دانشجو، محقق و فعالیتهای پژوهشی بین دو دانشگاه در این تفاهمنامه مورد توجه قرار گرفته است افزود : در چارچوب تبادل دانشجو بین دو دانشگاه دانشجویان می توانند بخشی از دروس خود را در دانشگاه حکیم سبزواری و بخشی دیگر را در شعبه 'پاریس 13' دانشگاه سوربن بگذراند.

وی تصریح کرد : در همین چارچوب تبادل یک دانشجوی مقطع دکترا با دانشگاه پاریس 13 صورت گرفته و این دانشجو در رشته زبان فرانسه مشغول به تحصیل است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  اظهار داشت : دانشگاه حکیم سبزواری در راستای دیپلماسی علم و فناوری، ارتباط بین المللی با دیگر کشورهای جهان را در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد : همچنین در راستا ارتقای سطح دیپلماسی علمی پارسال نیز تفاهمنامه همکاری با دانشگاه تورین ایتالیا و لیون فرانسه منعقد شد.

دانشگاه سوربن دارای پنج دانشکده است. شعبه پاریس 13 این دانشگاه اروپایی دارای پنج جایگاه دانشگاهی، 25 هزار دانشجو، 950 استاد و 720 کارمند است. این دانشگاه در شمال پاریس پایتخت فرانسه قرار دارد و دانشجویانی از 115 کشور جهان در آن تحصیل می کنند. / انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.