قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: اگر ارتباط صحیح برقرار نشود امکان انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت و آموزش صحیح و کارآمد صورت نمی‌گیرد.

ضرورت آموزش حفاظت از منابع طبیعی و فرهنگ دوستی در بین کودکان و نوجوانان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل کانون استان در کارگاه آموزشی یک روزه مهارت‌های ارتباطی با کودکان گفت: مهارت‌های ارتباطی در برقراری ارتباط و ارائه آموزش دارای اهمیت فراوانی است.

فرزاد رحیمی افزود: اگر ارتباط صحیح برقرار نشود امکان انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت و آموزش صحیح و کارآمد صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در امر آموزش به کودکان باید از مهارت‌های ارتباطی متناسب با آن‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: به منظور آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باید با بیان کودکانه و خلاقانه، آموزه‌ها ارائه شود تا کودکان از مطالب استفاده لازم با توجه به هدف مورد نظر را داشته باشند.

رحیمی تصریح کرد: در دنیای امروز که فضای مجازی در خانواده‌ها ورود بسیار زیادی پیدا کرده و در برخی از خانواده‌ها جایگزین ارتباط کودکان و نوجوانان با والدین شده، باید از ارتباطات و تعامل بین فردی استفاده بیشتری شود که لازمه آن آموختن مهارت‌های ارتباطی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به تعریف ارتباط افزود: ارتباط به معنای برقراری تعامل دوسویه است که افراد پیام خود را انتقال داده و همچنین دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: می‌توانیم از طریق ارتباطات و تعامل به اهداف مورد نظر نزدیک شویم به همین دلیل نیاز است نسبت به مهارت‌های ارتباطی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.