قدس آنلاین - زاهدان : سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت گسترده باندی بین المللی به سرکردگی یکی از قاچاقچیان معروف در استان سیستان و بلوچستان، برخورد و مقابله با این باند به ویژه سرکرده آن در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

کشف بیش از ۲ و نیم تن مواد مخدر و انهدام دو باند بزرگ مواد مخدر در استان

 فرمانده انتظامی استان سیستان‌بلوچستان گفت: طی سه عملیات جداگانه دو باند بزرگ مواد مخدر منهدم و سرکرده این باندها به همراه دو تن و ۵۷۴ کیلو مواد مخدر دستگیر شد.

سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت گسترده باندی بین المللی به سرکردگی یکی از قاچاقچیان معروف در استان سیستان و بلوچستان، برخورد و مقابله با این باند به ویژه سرکرده آن در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام کارهای اطلاعاتی و شناسایی محورهای حمل مواد مخدر در محورهای فرعی شهرستان ایرانشهر توسط این شرور و قاچاقچی حرفه‌ای، تیم‌های ویژه و عملیاتی پلیس به منطقه اعزام و پس از شناسایی کامل تحرکات این گروه، اقدام به اجرای کمین در مسیر وی کردند. فرمانده انتظامی استان سیستان‌بلوچستان با بیان اینکه قاچاقچیان مسلح در ساعات پایانی شب گذشته و پس از ورود به کمین، به محض مشاهده ماموران پلیس به سمت آن‌ها تیر اندازی کردند و با آتش پر حجم تیم‌های عملیاتی پلیس روبه رو شدند، بیان کرد: پس از یک ساعت درگیری مسلحانه و مجروح شدن اشرار، آنها با به جا گذاشتن سه دستگاه خودرو از محل متواری شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در بررسی صحنه و بازرسی از خودروهای اشرار، یک تن و ۴۴۰ کیلو تریاک، ۹۶ کیلو هروئین به همراه مقادیر متنابهی مهمات جنگی را کشف کردند. رحیمی با تاکید بر اشراف خوب اطلاعاتی در منطقه، تصریح کرد: ماموران پلیس در ادامه عملیات تعقیب و گریز به منظور دستگیری این سر شبکه، با بهره‌گیری از منابع محلی، این متهم را در حالی که در درگیری با پلیس زخمی و با هویت جعلی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان ایرانشهر تحت درمان بود، دستگیر کردند.

وی در ادامه به درگیری مسلحانه ماموران پلیس "مهرستان" با قاچاقچیان مسلح در ارتفاعات این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این درگیری شبانه، یک قاچاقچی مسلح دستگیر، یک دستگاه خودرو توقیف و ۷۴۰ کیلوگرم تریاک کشف شد. فرمانده انتظامی استان افزود: همچنین در عملیات پلیسی دیگر، تکاوران قرارگاه عملیاتی "عمار" فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، باند دیگری از توزیع کنندگان مواد مخدر را در حوالی شهرستان زاهدان شناسایی که در این عملیات یک قاچاقچی سابقه دار به همراه یک دستگاه خودرو دستگیر و از وی ۳۰۰ کیلو تریاک کشف کردند. وی در پایان، مبارزه با مواد مخدر را اولویت اول پلیس استان عنوان کرد و افزود: مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر با تمام توان در دستور ویژه کار پلیس قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.