اخیرا عباس عراقچی سخنان مهم و البته متفاوتی بیان کرده که به نوعی پاسخ به ادعاهای اخیر حسن روحانی است.

 روحانی و عراقچی درباره برجام به اختلاف خوردند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رجانیوز ، اخیرا عباس عراقچی سخنان مهم و البته متفاوتی بیان کرده که به نوعی پاسخ به ادعاهای اخیر حسن روحانی است.

وی در حاشیه در نشست رونمایی از کتاب جدیدی که منتشر کرده، درباره موضوع حمله نظامی به ایران گفته : «دشمن اگر می دانست که قادر است تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کند حتما این کار را می کرد ولی با شناختی که از توان نظامی ایران داشت پای میز مذاکره حاضر شد.  دشمن می داند که حمله نظامی به ایران برایش هزینه های سنگینی در پی خواهد داشت، قدرت نظامی ایران فکر حمله را از دشمن گرفته است.»

این اظهارات از آن جهت اهمیت دارد که  پس از آنکه برجام در عمل نتوانست هیچ مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور را باز کند و حتی بعد اجرای برجام رکود اقتصادی در کشور نیز تشدید شد، رییس جمهور  با تغییر زمین بازی اعلام کرد بزرگترین دستاورد برجام جلوگیری از جنگ! بوده است. مثلا در 23 تیر 95 روحانی در جمع اعضای هیئت دولت گفت:  

«یکی از موفقیت‌های برجام برداشتن سایه تهدید از سر مردم بود ... حتی در این زمینه به تفاهم هم رسیده بودند اما مذاکرات توانست بهانه برای تهدیدات را برطرف و قدرت سیاسی، حقوقی و فنی ما را برای جهانیان آشکار کند!»

حالا پس از چندماه از دستاورد تراشی روحانی برای برجام تحت عنوان «جلوگیری از جنگ!»، این بار عراقچی است که به نوعی پاسخ او را داده و گفته اگر دشمن می توانست به ایران حمله کند، حتما این کار را انجام می داد اما قدرت نظامی ایران باعث شد تا جنگ با ایران هزینه های زیادی برایش داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.